تاکید نخست وزیر جدید استرالیا بر تشدید کنترل مرزها

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: نخست وزیر جدید استرالیا قول داد تا از روز نخست فعالیت دولت عملیات کنترل مرزها تشدید خواهد شد و نیروی دریایی استرالیا قایق های پناهجویان خارجی را به اندونزی بازخواهد گرداند.

تاکید نخست وزیر جدید استرالیا بر تشدید کنترل مرزها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ تونی آبوت نخست وزیر استرالیا امروز دوشنبه در نخستین کنفرانس خبری خود پس از پیروزی در انتخابات 7 سپتامبر تاکید کرد، از روز نخست فعالیت دولت جدید استرالیا که از روز چهارشنبه خواهد بود، انتظار دارم عملیات کنترل و حفظ مرزهای استرالیا آغاز شود.

ابوت قرار است روز چهارشنبه سوگند یاد کند و رسما فعالیت خود را به عنوان نخست وزیر جدید استرالیا آغاز خواهد کرد. وی در شرایطی در انتخابات 7 سپتامبر به پیروزی رسیده که قول داده است تا سرکوب پناهجویانی را که از طریق دریا قصد ورود به این کشور را دارند، تشدید کند.

وی در ادامه شرح داد، از روز نخست آغاز به کار دولت جدید تغییر در زمینه برخورد با پناهجویان غیر قانونی ایجاد خواهد شد. قاچاقچیان انسان و مشتریان آنان به زودی تغییرات را احساس خواهند کرد.

استرالیا در سال های اخیر با چالش های زیادی در زمینه ورود غیر قانونی پناهجویان با قایق از اندونزی روبرو بوده است. در سال های اخیر صدها پناهجو در جریان این سفرهای خطرناک کشته شده اند.

از زمان پیروزی آبوت در انتخابات استرالیا تاکنون چندین قایق حامل بیش از 200 پناهجوی غیر قانونی وارد استرالیا شده است.

وزیر خارجه اندونزی نیز در واکنش به اظهارات نخست وزیر جدید استرالیا تاکید کرد، دولت جاکارتا طرح های ارائه شده توسط دولت استرالیا را رد خواهد کرد و این موضوع یکی از مسائل مهم گفتگوهای مقام های ارشد دو کشور در نشست آینده سازمان اپک خواهد بود.

آبوت خواستار آن شده است تا هر چه سریعتر و پیش از برگزاری اجلاس اپک به اندونزی سفر کند. اجلاس اپک قرار است اوایل اکتبر برگزار شود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16149

به "تاکید نخست وزیر جدید استرالیا بر تشدید کنترل مرزها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید نخست وزیر جدید استرالیا بر تشدید کنترل مرزها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید