ائتلاف البناء قصی السهیل را به عنوان نامزد نخست وزیری عراق معرفی می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، یک عضو ائتلاف البناء که خود را بزرگترین فراکسیون مجلس عراق خوانده گفت این ائتلاف میخواهد قصی السهیل وزیر آموزش عالی را به عنوان گزینه نخست وزیری معرفی کند.

ائتلاف البناء قصی السهیل را به عنوان نامزد نخست وزیری عراق معرفی می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالامیر تعیبلان عضو یکی از زیرمجموعه های ائتلاف انتخاباتی البناء عراق می گوید این ائتلاف به زودی قصی السهیل وزیر آموزش عالی را به عنوان گزینه نخست وزیری به رئیس جمهور معرفی می نماید.

وی که با شبکه المیادین گفت وگو می کرد، گفت ائتلاف البناء تا ساعتی دیگر رسما حمایت خود را السهیل اعلام می نماید.

ائتلاف البناء که از دو ائتلاف دوله القانون به رهبری نوری المالکی و الفتح به رهبری هادی العامری و چند گروه نزدیک به حشد الشعبی تشکیل شده، امروز خود را بزرگترین فراکسیون مجلسی عراق اظهار داشت.

در بیانیه امروز ائتلاف البناء آمده بود: ما از رئیس جمهور می خواهیم به موعد قانونی انتخاب نخست وزیر پایبند باشند و نامزد فراکسیون اکثریت را به عنوان نخست وزیر معرفی کند.

ائتلاف دولت قانون: اوضاع خلاف خواسته آمریکایی ها پیش می رود

امروز علی غانمی یک عضو ائتلاف دولة القانون هم گفته است: دولت پیش رو موقتی است و مأموریت آن اصلاح قانون اساسی است.

وی تأکید کرد: واقعیت اوضاع در عراق بر خلاف چیزی است که آمریکایی ها می خواهند. آنها باید به چیزی که عراقی ها می خواهند متقاعد شوند.

در همین حال آیات مظفر سخنگوی ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی در واکنش به اعلام نامزد شدن قصی السهیل از سوی ائتلاف البناء گفت: قصی السهیل شخصیتی مستقل نیست و از سوی جامعه عراقی مردود است.

برهم صالح رئیس جمهور عراق اعلام نموده است که مهلت قانونی انتخاب نخست وزیر با احتساب اینکه روزهای پنجشنبه و آدینه از مهلت پانزده روزه حذف شوند، فردا (یکشنبه) به سرانجام می رسد.

رئیس جمهور عراق گفته که منتظر حکم دادگاه عالی فدرال عراق است که فراکسیون اکثریت در مجلس عراق را معرفی کند، زیرا بر اساس قانون اساسی فراکسیون اکثریت می تواند نامزد نخست وزیری دولت آینده را معرفی کند. این در حالی است که ائتلاف البناء تاکید نموده که فراکسیون اکثریت براساس نتایج انتخابات قبلی به این ائتلاف اختصاص دارد.

ق

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 30645

به "ائتلاف البناء قصی السهیل را به عنوان نامزد نخست وزیری عراق معرفی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف البناء قصی السهیل را به عنوان نامزد نخست وزیری عراق معرفی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید