تصاویر ، برنامه های فشرده ظریف؛ از حضور در فرهنگستان علوم تا دیدار با مقام های خارجی

به گزارش مهسان بلاگ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در جمع اعضای فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران حضور یافت و در موضوع دیپلماسی علمی برای آینده سخنرانی کرد.

تصاویر ، برنامه های فشرده ظریف؛ از حضور در فرهنگستان علوم تا دیدار با مقام های خارجی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز با حضور در فرهنگستان علوم طی سخنانی با عنوان دیپلماسی علمی برای آینده، با اشاره به تحول مفاهیم مرتبط با دیپلماسی به ویژه مفهوم حاکمیت و در نتیجه تعدد و تنوع بازیگرانی که در صحنه روابط بین الملل به ایفای نقش می پردازند، تاکید نمود: دیپلماسی علمی فراتر از فعالیت در حوزه انتزاعی است و برای مثال می توان در مباحث مختلف مرتبط با حوزه های علمی مانند آلودگی محیط زیست از جمله در خلیج فارس، ایمنی نیروگاه های هسته ای و نیز سایر مسائل مرتبط، با بهره گیری از دیپلماسی علمی در حوزه سیاست خارجی، اقدام به همکاری مشترک و اعتمادسازی کرد.

ظریف همچنین در بخشی از سخنرانی خود با اشاره به برخورداری ایران از مبانی غنی معنایی و ظرفیت های بالای علمی، فرهنگی و ادبی، گفت: این ظرفیت ها می تواند منبع قدرت کشور در ارتباطات با سایر کشورها و ملت ها باشد و به وسیله این تعاملات، به ویژه می توان از قدرت معنایی ادبیات غنی ایران به بهترین وجه بهره ببریم.

همچنین زوراب پلولولیکاسویل دبیرکل سازمان جهانی گردشگری بعد از ظهر امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و مصاحبه کرد.

در ادامه نیز زیگمار گابریل وزیر امور خارجه سابق آلمان و هیات همراه بعد از ظهر امروز با دکتر محمد جواد ظریف دیدار و مصاحبه کردند.

52311

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2787

به "تصاویر ، برنامه های فشرده ظریف؛ از حضور در فرهنگستان علوم تا دیدار با مقام های خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، برنامه های فشرده ظریف؛ از حضور در فرهنگستان علوم تا دیدار با مقام های خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید