5 ویتامین که ناخن هایتان را زیبا و محکم می نماید

برای داشتن ناخن های زیبا و مقاوم باید از ویتامین هایی که در مواد غذایی مختلفی وجود دارند استفاده کرد.

5 ویتامین که ناخن هایتان را زیبا و محکم می نماید

به گزارش خبرنگار برای داشتن ناخن های زیبا و مقاوم باید از مواد غذایی که حاوی ویتامین های مختلفی هستند استفاده کرد و در این میان نقش بعضی از ویتامین ها در سلامت و استحکام ناخن ها نقش بسزایی دارد،در اینجا به معرفی مواد غذایی که حاوی ویتامین های مقوی برای ناخن ها هستند می پردازیم.

بیوتین

بیوتین یا همان ویتامین B به رشد و استحکام ناخن ها یاری بسزایی می نماید و علاوه بر آن باعث رشد سلول های سالم و یاری به متابولیسم آمینو اسید های پروتئینی که برای رشد ناخن ها ضروری می گردد.

بیوتین بیشتر در گوشت و جگر،زرده تخم مرغ، محصولات لبنی، مخمر، سالمون، آووکادو، سیب زمینی شیرین، آجیل، دانه و حتی گل کلم وجود دارد.

آهن

آهن ویتامین مورد احتیاج برای استحکام ناخن ها است اگر کمبود آهن دارید، شکل و ظاهر ناخن هایتان ممکن است آسیب ببیند.

منیزیوم

مصرف مقادیری منیزیوم برای جلوگیری از خوردگی عمودی ناخن ها بسیار مهم است. این مواد معدنی به یاریسنتز پروتئین بهتشکیل ناخن های جدید یاری می نمایند.

دانه های کامل، به ویژه کل گندم،سبزیجات برگ سبز تیره، بادام، بادام زمینی و لوبیا منبع خوبی از منیزیوم هستند.

پروتئین

مصرف کافی پروتئین برای فراوری کراتین ضروری است زیرا کراتینمسئول حفظ ناخن های قوی و انعطاف پذیر است.

پروتئین را می توان در غذاهای حیوانی مانند گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و لبنیات،غذاهای گیاهی مانند سویا، حبوبات، لوبیا، عدس، آجیل، دانه و غلات کامل یافت.

روی

روی برای رشد سالم ناخن ها ضروری است؛پروتئین های حیوانی یک راه عالی برای ایجادروی در بدن هستند، البتهبعضی از غذاهای گیاهی هم این ماده معدنی را تامین می نمایند.

پروتئین حیوانی مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی و تخم مرغ منبع غنی از روی هستند و ، سویا، نخود، لوبیای، آجیل (مانند بادام و بادام زمینی) و دانه نیزهم از جمله پروتئین های گیاهی حاوی روی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "5 ویتامین که ناخن هایتان را زیبا و محکم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ویتامین که ناخن هایتان را زیبا و محکم می نماید"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید