10 دهکده مناسب برای ماهیگیری در دریای مدیترانه

به گزارش مهسان بلاگ، به مدت چند هزار سال، ماهیگیری منبع اصلی درآمد مردم منطقه مدیترانه بوده است. تعداد فراوانی دهکده قدیمی ماهیگیری وجود دارند که تاکنون معماری های تاریخی و اصالت خود را حفظ نموده اند. امروزه این مقصد های محبوب گردشگری علاوه بر زیبایی های طبیعی و معماری های تاریخی، غذاهای خوب و تفریحات متنوع را برای داشتن یک سفر عالی فراهم نموده اند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

10 دهکده مناسب برای ماهیگیری در دریای مدیترانه

10. ناکسوس (Naxos)، یونان

ناکسوس یکی از بزرگ ترین و باشکوه ترین جزیره های مجمع الجزایر سیکلیدز در دریای اژه است که در امتداد سانتورینی و میکونوس واقع شده است. ناکسوس در قیاس با همسایه های مشهور خود گردشگران کمتری را جذب می نماید، اما این موضوع چیزی از ارزش های آن کم نکرده است. علت این امر وجود باغ های زیتون، تجارت ماهیگیری و شگفتی های باستان شناسی موجود در جزیره است. این جزیره تنوع زیادی دارد. در آن می توان از تماشای کوه های مرتفع، معادن سنگ مرمر، دره های حاصل خیز و سواحل زیبا لذت برد. به طور کلی موارد زیادی برای کشف کردن در اینجا وجود دارد. فعالیت های تفریحی بی شماری از جمله پیاده روی، کایت سواری و ورزش های آبی نیز بر ارزش این مکان افزوده اند.

9. کودییرو، آستوریاس، اسپانیا

کودییرو روستای کوچک اما زیبایی در ساحل شمالی اسپانیا است که گفته می شود وایکینگ ها آن را ساخته اند. با این وجود، ریشه واقعی نهفته پشت آن نامشخص است. کودییرو برای قرن ها یک روستای ماهیگیری بود و امروزه یکی از شاخه های مالی صنعت گردشگری در اسپانیا است. کوچه های باریک باستانی با مسیرهای مختلف، نماهای فوق العاده ای از اقیانوس اطلس فراهم می نمایند. همچنین نقاط دید بی شماری روی تپه وجود دارد که امکان تماشای سراسر کودییرو در یک نگاه و تحسین این روستای تاریخی را فراهم می نمایند.

8. لِوانزو، ایتالیا

لوانزو کوچک ترین جزیره ایگداین (Aegadian Islands) در غرب سیسیل است که آب های شفاف فیروزه ای از ویژگی های شاخص آن به شمار می رود. لوانزو تنها 5.82 کیلومترمربع وسعت دارد و به خاطر طبیعت بکر و دست نخورده اش جاذبه های زیادی در آن به چشم نمی خورد. بندر جزیره شلوغ ترین ناحیه آن به شمار می رود و به سختی حمل و نقل ماشینی یا موتوری در آن صورت می گیرد. برخلاف اندازه کوچک، بوانزو با ارزش ترین میراث تاریخی دنیا را دارد. غار گروتا دل ژنووز (Grotta del Genovese) با نقاشی های باستانی که قدمتشان به 5 تا 6 هزار سال قبل باز می شود جواهر ارزشمندی در دل این جزیره است. گردشگرانی که به این مکان سفر می نمایند، معمولا عاشق میل کردن غذاهای تازه دریایی در رستورانهایی مشرف به دریای مدیترانه هستند. از دیگر فعالیت های تفریحی جزیره می توان به تورهای غواصی و ماهیگیری، پیاده روی به علاوه شنا کردن درون دریای بی کران اشاره نمود.

7. ستارا (Cetara)، کامپانیا، ایتالیا

ستارا یکی دیگر از شهرهای کوچک در ساحل نمادین آمالفی است که توسط ساراسین هایی که در اینجا ساکن شدند تاسیس شده (ساراسین یا سَرَسِن نامی بود که اروپاییان در سده های میانه برای مسلمانان عرب و پس از آن برای اشاره به همهٔ مسلمان ها به کار می بردند). از ویژگی های شاخص این شهر می توان به یک برج تاریخی رومی به نام Erchie اشاره نمود که روی صخره ای مشرف به آب های شفاف دریای تیرنی واقع شده است. ستارا در واقع دهکده ماهیگیری کوچکی محسوب می شود که به خاطر ماهی تن اش شهرت دارد. این مکان همچنین برای غذاهایش زبانزد است. در اینجا می توانید در سه رستوران با کیفیت دنیای به نام های ال کانونتو، اِل سان پیترو و اِل آسکوا پازا غذاهایی بسیار خوشمزه میل کنید. احتیاجی به گفتن نیست که مواد اولیه این رستوران به صورت تازه از ماهیگیران خریداری می شود. همچنین می توانید با بازدید از این رستوران ها، یک بطری سس محلی ماهی کولی به عنوان سوغات هدیه بگیرید.

6. پولیگنانو اِ ماره (Polignano a Mare)، پولیا، ایتالیا

پولیگنانو اِ ماره یکی از محبوب ترین نقاط ایتالیا به شمار می رود. این مکان، خیلی خیره نماینده یا باشکوه نیست، اما دهکده ماهیگیری بسیار زیبا و ممتازی در دریای آدریاتیک است که در میان گردشگران خارجی محبوبیت بالایی دارد. هر آنچه برای تعطیلاتی به یاد ماندنی احتیاج دارید در این جا برایتان فراهم است، یک خط ساحلی خیره نماینده، دریا، شهری تاریخی و غذاهای تازه از جمله این امکانات به شمار می رود. در اینجا غذاهای ایتالیایی به همراه روغن زیتون محلی و ماهی تازه سرو می شوند. علاوه بر شهر کوچک قدیمی توریست ها علاقه زیادی به بازدید از کاستلانا گروته (Castellana Grotte) دارند. این شهر که دارای غارهای تاثیر گذار است تنها 15 کیلومتر دور تر واقع شده است. همچنین می توانید از هنرمند بومی به نام Peppino Campanello که فانوس های دستی شگقت انگیزی می سازد دیدن کنید. در نهایت تعداد زیادی هتل یا ویلا درون بناهای تاریخی نیز سفری خوش را برایتان تضمین می نماید.

5. اسکیلا (Scilla)، کالابریا (Calabria)، ایتالیا

اگر به ایتالیا سفر کردید، برای یک بار هم که شده از دهکده ماهیگیری و باستانی اسکیلا دیدن کنید. این شهر کوچک زیبا، در میان توریست ها از محبوبیت بالایی برخوردار است. اسکیلا به دو بخش عمده تقسیم می شود، یکی مرکز شهر که معماری های تاریخی در آن به چشم می خورد، و دیگری کنار آب و خط ساحلی که اغلب اوقات مملو از گردشگر است. در این خلیج، همچنین هتل ها، رستوران ها و کافه های زیادی قرار دارند که همه امکانات مورد احتیاج برای سپری کردن یک روز تعطیل و آرامش بخش را فراهم می نمایند. آشپزهای محلی، غذاهای دریایی خوشمزه ای را طبخ می نمایند که احتمالاً بهترین آن ها خوراک شمشیر ماهی است.

4. جزایر آیولین، ایتالیا

مجمع الجزایر آتش فشانی آیولین در دریای تیرنی واقع در شمال سیسیلی پراکنده شده اند. این ناحیه تابستان ها در میان گردشگران خارجی از محبوبیت بالایی برخوردار است. تعجبی ندارد که این جزایر مناظری به واقع شگقت انگیز، دریای آبی بیکران و دهکده های ماهیگیری قابل اعتمادی را ارایه می دهند. در حقیقت مجمع الجزایر یاد شده در لیست میراث دنیای یونسکو واقع شده است. موارد زیادی برای دیدن و تفریح کردن در این منطقه فراهم است. از میراث فرهنگی، زیستگاه های خوشه ای شایان ستایش روی صخره ها گرفته تا سواحل بزرگ و غذاهای محلی، همه و همه تجربه ای فراموش نشدنی را برایتان رقم می زنند.

3. پروچیدا، ایتالیا

پروچیدا یکی از زیباترین جزیره های مجمع الجزایر Phlegraean در جنوب ایتالیا واقع در استان ناپل است. این جزیره از دوران باستان مسکونی شده، بنابراین مانند هر نقطه دیگر ایتالیا، تاریخی طولانی و میراث فرهنگی غنی دارد. ماهیگیری منبع اصلی درآمد این ناحیه به شمار می رود که البته معرفی نماینده چشم اندازهای آن هم محسوب می شوند. گردهمایی صدها قایق در بندر اصلی و جلوه خانه های رنگی در کنار آب از جمله این مناظر زیبا هستند. گشت و گذار در شبکه ای از خیابان های باریک و کوچک که امکان تحسین و تماشای مرکز شهر و معماری های زیبا را فراهم می نماید کاری لذت بخش محسوب می شود. پروچیدا جزیره ای کوچک است که هرگز شلوغ نمی شود، بنابراین برای کسانی که به دنبال تعطیلاتی به یاد ماندنی در محیطی آرام هستند مناسب است.

2. پوئرتو دو موگان (Puerto de Mogán)، اسپانیا

روستای پوئرتو دو مورگان یکی از خوش منظرترین نقاط تفرجگاه جزیره ای گران کاناریا (Gran Canaria) به شمار می رود. به دلیل تعداد زیاد کانال های آب کوچکی در بندرگاه، نام ونیز کوچک را به این روستا داده اند. دهکده ماهیگیری و رستوران های خوبی دارد که در آن ماهی تازه سرو می نمایند و روزهای آدینه هم بازار ماهی برپا می شود که فروشندگان زیادی از سراسر جزیره را به خود جذب می نماید. باغ ها و تراس های روستا نیز مملو از گیاهان معطر و درختان نخل است که زیبایی خاصی به آن بخشیده اند. ساحل شنی طلایی جزیره بسیار خاص است، شن های این ساحل از صحرای بزرگ آفریقا به این مکان آورده شده. ساحل مذکور مکانی تمام عیار برای حمام آفتاب، شنا و غواصی با لوله تنفسی به شمار می رود، چرا که آب هایی شفاف دارد که گونه های ماهی متنوعی در آن زندگی می نمایند. همچنین کسانی که به جت اسکی، ماهیگیری و تماشای دلفین ها علاقه دارند می توانند تجربه ای فراموش نشدنی برای خودشان رقم بزنند.

1. کاموگلی (Camogli)، ایتالیا

کاموگلی دهکده ماهیگیری کوچکی در استان جنوا است که در میان بومی های ایتالیا مقصد توریستی محبوبی به شمار می رود. این روستا در ریوریای ایتالیایی واقع شده است و در فاصله دو ساعتی (با ماشین) میلان واقع شده است. یک ساحل بزرگ، خانه های رنگی زیبا و مسیرهای پیاده روی از ویژگی های این مکان محسوب می شوند. روستای کاموگلی در میان گردشگران خارجی کاملا ناشناخته است، اما نقطه ای دنج و عاشقانه ای است که ارزش سفر کردن را دارد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: کجارو / placestoseeinyourlifetime.com
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 27664

به "10 دهکده مناسب برای ماهیگیری در دریای مدیترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 دهکده مناسب برای ماهیگیری در دریای مدیترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید