گونای، بازی ساز خلاق برای همه سلیقه ها

به گزارش مهسان بلاگ، این روزها کمتر کسی است که حداقل یک بار بازی های آنلاین را امتحان ننموده یا در پی بازی مناسب برای فرزند خود نبوده باشد. بازی های موبایلی دریچه تازه ای را به روی کاربران باز نموده اند؛ زیرا مثل بازی های رایانه ای محیط گرافیکی جذابی داشته و به علاوه دسترسی بهتری دارند و می گردد آنها را در هر شرایطی بازی کرد؛ زمان های انتظار و فراغت های کوتاه می توانند فرصتی برای ورود به فضایی متفاوت باشند که خیلی راحت با گوشی در اختیارمان قرار می گیرد. در این میان بازی های ایرانی به علت نزدیکی فرهنگی و امکانات ویژه ای که برای کاربران فراهم می نمایند، می توانند هواداران زیادی را به خود اختصاص دهند. شرکت خلاق و نوآور استودیوی فراوری بازی و انیمیشن گونای با در نظر دریافت این نکته سعی نموده است بازی های متنوعی را برای گروه های سنی و سلایق مختلف ارائه دهد.

گونای، بازی ساز خلاق برای همه سلیقه ها

کیوان ملک محمدی، مدیرعامل استودیو گونای درباره اینکه چه شد به فکر ساخت بازی های رایانه ای در این شرکت افتادند به جام جم می گوید: از نوجوانی به بازی های رایانه ای علاقه مند بودم و از همان زمان دوست داشتم خودم سازنده بازی های رایانه ای مختلف باشم. از سال 80 برنامه نویسی بازی های موبایلی را آغاز کردم و بازی های تفننی مختلفی می نوشتم. در سال 90 اولین بازی موبایلی اندرویدی خودم را ساختم که نامش جدل برای سرعت بود و اتفاقا بازی محبوبی هم شد و هفت میلیون کاربر آن را دانلود کردند.

مدت ها روی موضوعات مختلف قابل اجرا در بازی ها تحقیق کردم تا ببینم تا چه حد می شود از موج رایج در بازار و آنچه محبوب شده استفاده کرد و تا چه حد می شود خلاقیت و ایده های نو را وارد بازی ها کرد. اگر مردم بازی خاصی را دوست دارند دلیلش چیست و اگر بازی خاصی با وجود کیفیت خوبی که دارد محبوبیت چندانی پیدا نمی نماید چه دلیل هایی می تواند داشته باشد.

در حال حاضر 25 نفر در استودیو گونای مشغول به کار هستند و حجم زیادی از پروژه های این مجموعه را پروژه های بین المللی تشکیل می دهند. این استودیو در کوشش است سطح بازی های موبایلی فراوری شده در کشور را ارتقا بدهد و امکانات متفاوتی را به آن بیفزاید. پادشاهان دنیا 1 و 2، دلاور 1 و 2، خاک، تکاور و بازی های مخصوص آموزش بچه ها از نمونه کار های استودیو گونای در سال های اخیر است.

پادشاهان دنیا اولین بازی استراتژیک ایرانی با گرافیک 3بعدی

بازی های استراتژیک نوعی از بازی ها هستند که در آن بدون برنامه ریزی و ایده پردازی نمی توانید راستا بازی را ادامه دهید و در همان مراحل اولیه شکست می خورید. همین موضوع باعث شده این بازی ها در بین گروه های خاصی از مردم هواداران ویژه ای پیدا کند. استودیو گونای با کوشش بلندمدت توانسته بازی پادشاهان دنیا را به اسم اولین بازی استراتژیک ایرانی که به صورت آنلاین و با گرافیک سه بعدی اجرا می شود، ارائه کند.

بیشتر بازی های استودیو گونای برای سیستم عامل اندروید منتشر شده که در آینده نزدیک با تغییرات و بهبود هایی برای سیستم های عامل اندروید، ویندوز و کنسول ها هم عرضه خواهد شد.

مزیت های بازی های

موبایلی گونای

1- نصب رایگان و پرداخت به ازای امکانات ویژه

برخی از بازی های ارائه شده از سوی تیم استودیو گونای به طور کامل رایگان هستند، اما برخی دیگر امکان خرید درون برنامه دارند. به این شکل که کاربر برای این که شرایط دسترسی به امکانات ویژه را پیدا کند برایش

هزینه می نماید.

2-سرعت و کیفیت

یکی از نکات مهم بازی های موبایلی این است که روی گوشی های مختلف به خوبی قابل اجرا باشد و سرعت و کیفیتش افت چندانی نکند. بر این اساس، حجم آن دسته از بازی ها که گرافیک بالا یکی از مشخصه های اصلی آنهاست را از حدود 300 مگابایت به 25 مگابایت کاهش داده اند تا قابلیت اجرایی آن برای تمام دستگاه ها وجود داشته باشد.

3-تنوع در طراحی بازی ها

معمولا بسیاری از بازی ساز های رایانه ای و موبایلی وقتی در زمینه بازی مشخصی تجربه کسب می نمایند بیشتر بازی های دیگرشان را هم در همان سبک و سیاق طراحی و عرضه می نمایند. اما استودیو گونای کوشش نموده است با در نظر دریافت سلایق مختلف، بازی های متنوعی فراوری کند که هرکدام با دیگری متفاوت باشد. تا به امروز و در مدت فعالیت استودیو گونای، 30بازی گوناگون فراوری شده است.

4- خلاقیت در ارائه بازی ها

همزمان با عرضه تعدادی از بازی های مختلف گونای، انیمیشن و بازی نرم افزاری و استیکر های رایج در شبکه های اجتماعی و اسباب بازی مخصوص کاراکتر های مهم بازی هم ارائه شده است.

گونای چه چالش هایی را پیش روی خود دارد؟

ملک محمدی می گوید: مسائل حوزه کاری ما بیشتر به بخش نیروی انسانی بر می شود؛ حوزه ای که در سال های اخیر کمبود آن، شرکت ها و استارت آپ های زیادی را تحت تاثیر قرار داده است. پیداکردن نیروی انسانی مجرب و آموزش دادن به او فرآیند وقت گیر و دشواری است که باید از سر می گذراندیم تا بتوانیم ایده هایمان را عملی کنیم. برای این منظور طی 10 سال گذشته به صورت مستمر دوره های مقدماتی و پیشرفته ای را برای آموزش زمینه های تخصصی برگزار می کنیم و با جذب نیرو های علاقه مند سعی در آموزش و تربیت افراد با انگیزه و متخصص نموده ایم.

این کارآفرین حوزه بازی های رایانه ای می افزاید: گروه ما از افرادی تشکیل شده بود که تمایلی به ترک کشور نداشتیم و تمام هم و غم خود را روی این گذاشته بودیم که در همین کشور فعالیت کنیم و با تمام مسائلی که وجود دارد ایده های خود را به مرحله اجرا برسانیم. در این راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت های خوبی از ما داشت و برای سفر های خارجی و ارتباطات کاری به ما یاری کرد. همکاری های خوبی هم با سازمان سراج داشته ایم، بنیاد ملی بازی های رایانه ای هم نگاه مثبتی به فعالیت های ما داشته است.

اما هنوز هم به نسبت حمایتی که دیگر کشور ها از بازیسازهای شان برای رقابت در بازار های دنیای دارند به مقدار کافی رشد نداشتیم. خواهش ما این است که مسائل سر راه ما را کمتر نمایند تا بتوانیم سریع تر و بهتر راستا توسعه و ارتقا را طی کنیم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 90108

به "گونای، بازی ساز خلاق برای همه سلیقه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گونای، بازی ساز خلاق برای همه سلیقه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید