کلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت

به گزارش مهسان بلاگ، پاریس در شامگاه گذشته شاهد آتش سوزی عظیمی بود که بر اثر آن کلیسای نوتردام سوخت.

کلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت

کلیسای نوتردام پاریس دوشنبه شب در شعله های آتش سوخت. حجم این آتش سوزی به قدری بود که در دقایق ابتدایی بخش مهمی از سقف کلیسا را دربرگرفت و دود عظیمی به ارتفاع چندین متر از آن به هوا برخاست.

بر اساس آخرین خبرها، منابع آتش نشانی پس از ساعت ها کوشش برای مهارشعله های آتش که بخش عمده ای از ساختمان کلیسا را به خاکستر تبدیل کرد، گفتند که دو برج نمادین این کلیسا و اسکلت و چارچوب اصلی آن حفظ شده و کوشش ها برای جلوگیری از فروریختن کامل بنا موفقت آمیز بود. گفته می گردد که یک مامور آتش نشانی نیز در جریان مهار آتش سوزی به شدت مجروح شده است.

به گفته سخنگوی کلسیای نوتردام این آتش سوزی راس ساعت 18 و پنجاه دقیقه به وقت محلی شروع شد.

آتش سوزی به تدریج وسعت بیشتری گرفت و تا حدی پیش رفت که عملا مهار آن در کوتاه مدت ممکن نشد. کارشناسان و صاحبنظران معماری بر این عقیده اند که خسارات وارد آمده به این بنای مشهور سبک معماری گوتیک که قدمتی 850 ساله دارد بسیار سنگین است و برای مرمت و بازسازی بخش های آسیب دیده دست کم باید میلیون ها یورو هزینه کرد.

منابع خبری هنوز از علت اصلی آتش سوزی اطلاعاتی منتشر ننموده اند این درحالی است که خبرگزاری فرانسه در دقایق ابتدایی این حادثه به نقل از سازمان آتش نشانی پاریس بیان کرد؛ به نظر می آید آتش سوزی با عملیات نوسازی بخشی از ساختمان کلیسا مرتبط بوده است.

کاخ ریاست جمهوری الیزه نیز دقایقی پس از منتشر شدن خبر این آتش سوزی بیان کرد که امانوئل ماکرون برای آنالیز اوضاع از نزدیک به سوی محل حادثه حرکت نموده است.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین با انتشار پیغامی در شبکه اجتماعی توییتر با اشاره به حادثه تاسف بار آتش سوزی در کلیسای نوتردام خود را شریک احساسات یک ملت عنوان نموده و تصریح نموده است که با همه کاتولیک ها و مردم فرانسه احساس همدردی می نماید.

امانوئل ماکرون در پیغامی گفت: به مانند همه هموطنان از این حادثه غمگین است و آتش سوزی در کلیسای نوتردام را به منزله سوختن بخشی از وجود همه مردم فرانسه می داند.

آن هیدالگو (شهردار پاریس) با انتشار توییتی نوشت: کلسیای نوتردام دستخوش آتش سوزی وحشتناکی شده است. ماموران آتش نشانی پاریس در کوشش هستند تا شعله های آتش را مهار نمایند.

او در این پیغام از کلیه شهروندان و بازدیدنمایندگان خارجی خواسته است تا به حریم امنیتی ایجاد شده برای کنترل اوضاع و مهار آتش توجه جدی نمایند.

واتیکان نیز در واکنش به این آتش سوزی در پیغامی ضمن غیرقابل باور و غمگین توصیف کردن آتش سوزی در کلسیای نوتردام پاریس این بنای مهم مذهبی - تاریخی را نماد مسیحیت در فرانسه و کل دنیا قلمداد کرد.

سخنگوی واتیکان در بیانیه ای مطرح نمود: اعلام می کنیم که در کنار همه کاتولیک های فرانسه و شهروندان پاریس هستیم و برای آتش نشانان و کلیه مامورانی که جهت مهار این وضعیت غم بار به سختی کوشش می نمایند، دعا می کنیم.

اسقف اعظم پاریس نیز از کشیش های دیگر کلسیاها خواسته است به عنوانی حرکتی نمادین در واکنش به این حادثه تاسف بار ناقوس را به صدا درآوردند.

کلسیای نوتردام از جمله مهمترین جاذبه های گردشگری شهر پاریس محسوب می گردد که سالانه بیش از 13 میلیون بازدیدنماینده را به سوی خود جلب می نماید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8148

به "کلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید