کرونای هندی واکسن را بی اثر می نماید؟

به گزارش مهسان بلاگ، کرونای جهش یافته ای که برای نخستین بار در هند ثبت شد هم اکنون از سوی دانشمندان زیادی در سطح دنیا مورد مطالعه واقع شده است.

کرونای هندی واکسن را بی اثر می نماید؟

به گزارش خبرنگاران ، ویروس ها در تمام اوقات جهش پیدا می نماید و ورژن های مختلفی از خودشان می سازند.

بیشتر این جهش ها بی اهمیت هستند و حتی بعضی از آنها منجر به این می شوند که ویروس خطر کمتری داشته باشد اما بعضی از آنها مسری تر می شوند و در برابر واکسن های ساخته شده مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند.

حالا نوع جهش یافته هندی که B.1.617 نام دارد یکی از همین ویروس هایی به

نمونه ها به اندازه کافی در سرتاسر هند گسترده نیست تا تعیین شود که این نوع تا چه اندازه یا با چه سرعتی در حال گسترش است. به هر حال تا امروز آزمایشات متعددی بر روی این موضوع اجرا شده است.

بر اساس آخرین اخبار، کرونای هندی تا این لحظه به 21 کشور نفوذ نموده است.

کارشناسان نیز می گویند ویروس جهش یافته هندی عظیم ترین نگرانی کنونی بشر در سراسر دنیا به شمار می رود.

دانشمندان هنوز نمی دانند که این نوع ویروس مسری تر است یا در برابر واکسن ها مقاومت از خود نشان می دهد یا خیر. دکتر جرمی کمیل ، ویروس شناس از دانشگاه ایالتی لوئیزیانا می گوید یکی از جهش های هندی مشابه جهش هایی است که در جهش های آفریقای جنوبی و برزیل نیز شناسایی شده است.

و این جهش ممکن است به ویروس یاری کند تا از پادتن های موجود در سیستم ایمنی بدن که می توانند با ویروس کرونا مبارزه نمایند جلوگیری کند.

دانشمندان می گویند بسیاری از داده های مربوط به نوع هندی ناقص است.

یکی از عوامل به وجود آمدن این جهش کرونایی به جمعیت بالای هند برمی شود. در واقع ویروس آنچنان بستر عظیمی دارد که می تواند مدام جهش پیدا کند و بدن به بدن منتقل شود.

دانشمندان بر این باورند که واکسن های موجود در هنگام جلوگیری از بیماری شدید به کنترل نوع جهش یافته نیز یاری می نمایند.

بر اساس مقاله منتشر شده توسط پروفسور گوپتا و محققان همکارش ، بعضی از انواع جهش یافته به هر حال از واکسن های فعلی فرار خواهند کرد. در نتیجه ، برای تأثیرگذاری بیشتر این واکسن ها ، به تغییراتی در طراحی واکسن احتیاج خواهد بود.

دکتر کمیل می گوید: لطفا اولین واکسنی را که به شما پیشنهاد شده بهره ببرید. درنگ کردن برای دریافت یک واکسن ایده آل بسیار اشتباه است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 87117

به "کرونای هندی واکسن را بی اثر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای هندی واکسن را بی اثر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید