کاهش خطر مرگ زودهنگام با مصرف قهوه

به گزارش مهسان بلاگ، نتایج یک تحقیق نو نشان می دهد افرادی که قهوه می نوشند؛ ممکن است نسبت به سایرین عمر طولانی تری داشته باشند.

کاهش خطر مرگ زودهنگام با مصرف قهوه

خبرنگاران - آرش نهاوندی: دوستداران قهوه از تحقیقات تازهی که عادت روزانه آن ها رابا کاهش خطر مرگ زودرس مرتبط می نماید، شادمان خواهند شد.

به گزارش هلتی فود، یک مطالعه جامع در چین، شواهد تازهی به شواهد قبلی که نشان می داد افرادی که قهوه مصرف می نمایند در مقایسه با افرادی که قهوه مصرف نمی نمایند، کمتر در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار دارند، افزوده است. اما نتایج این تحقیق قدری با نتایج تحقیقات قبلی تفاوت دارد، زیرا محققان در این مطالعه تازه بعلاوه آنالیز کردند که آیا افزودن شکر به قهوه تفاوتی ایجاد می نماید یا خیر.

نتایج این تحقیق که در طول یک دوره پیگیری هفت ساله انجام گرفت نشان می دهد افرادی که قهوه می نوشند نسبت به افرادی که قهوه نمی نوشند کمتر محتمل است جان خود را از دست بدهند، صرف نظر از اینکه آیا به نوشیدنی داغ خود شکر اضافه نموده اند یا خیر.

محققان در طول یک دوره مطالعه 7 ساله دریافتند، شرکت نمایندگانی که هر میزان قهوه بدون افزودن مواد شیرین نماینده می نوشیدند، 16 تا 21 درصد کمتر از شرکت نمایندگانی که قهوه نمی نوشیدند، جان خود را از دست داده اند. شرکت نمایندگانی که روزانه 1.5 تا 3.5 فنجان قهوه شیرین شده با شکر می نوشیدند، نیز 29 تا 31 درصد کمتر از افرادی که قهوه نمی نوشیدند، در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار گرفته بودند. اما به گفته محققان، نتایج این تحقیق برای کسانی که قهوه خود را با شیرین نماینده های مصنوعی شیرین نموده بودند، وضوح کمتری داشت.

در نتایج این تحقیق به این نکته اشاره شده که منظور از کسانی که قهوه شیرین شده با شکر می نوشند، افرادی است که معمولا حدود یک قاشق چای خوری به قهوه خود شکر اضافه می نمایند، بنابراین تأثیرات ممکن است برای افرادی که بیشتر از یک قاشق شکر مصرف می نمایند، متفاوت با نتایجی که در این تحقیق به دست آمده باشد.

محدودیت های تحقیق

این مطالعه از نوع مشاهده ای بود، بنابراین همبستگی و نه علیت را ثابت می نماید. در حالی که متغیرهای مخدوش نماینده، مانند رژیم غذایی، شرایط اجتماعی-اقتصادی و سایر عوامل سبک زندگی در جریان این تحقیق مورد آنالیز قرار گرفته، میزان گیری این تفاوت ها و تاثیر آن ها بر ارتباط میان مصرف قهوه و طول عمر می تواند سخت باشد.

قهوه شیرین بخورید؛ اما شکر روزانه خود را افزایش ندهید

اگر از دم کردن روزانه قهوه لذت می برید، این مطالعه و سایر مطالعات نشان می دهد که نیازی به کوشش برای ترک این عادت نیست، حتی اگر یک قاشق شکر به قهوه خود اضافه کنید. اما لازم به ذکر است، سازمان بهداشت جهانی توصیه می نماید که مصرف روزانه شکر خود را به بیش از 6 قاشق چای خوری در روز افزایش ندهید. در واقع این 6 قاشق با احتساب فنجان های قهوه شیرین شده است.

بیشتر بخوانید:

  • عوارض مصرف زیاد قهوه ؛ میزان مجاز مصرف قهوه در روز | محاسن و مضرات قهوه را بشناسید

مطالعات قبلی نشان داده اند که مصرف میانه قهوه (حداکثر چهار فنجان در روز) با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، کاهش احتمال ابتلا به افسردگی و بیماری های آلزایمر و پارکینسون و کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 شهریور 1402 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109349

به "کاهش خطر مرگ زودهنگام با مصرف قهوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش خطر مرگ زودهنگام با مصرف قهوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید