چهار سناتور جمهوری خواه خواهان تایید نتایج انتخابات در کنگره شدند

به گزارش مهسان بلاگ، چهار سناتور جمهوری خواه یکشنبه به یک بیانیه مشترک دو حزبی پیوستند که از کنگره می خواهد تا نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر را که جو بایدن در آن پیروز شد، تایید کند.

چهار سناتور جمهوری خواه خواهان تایید نتایج انتخابات در کنگره شدند

به نقل از خبرگزاری رویترز، در این بیانیه با امضای سناتورهای جمهوری خواه شامل سوزان کالینز، لیزا مرکاوسکی، بیل کسیدی و میت رامنی آمده است: رای دهندگان حرفشان را زدند و کنگره اکنون باید وظیفه خودش را که تایید نتایج این انتخابات است، انجام دهد.

از دیگر کسانی که این بیانیه را امضا کردند می توان به سناتورهای دموکرات شامل جو منشن، مارک وارنر، جین شاهین، مگی حسن و دیک دوربن اشاره نمود. همچنین آنگوس کینگ، از سناتورهای مستقل این بیانیه را امضا کرد.

در همین حال پل رایان، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا از برنامه جمهوری خواستار برای به چالش کشیدن پیروزی بایدن شدیدا انتقاد نموده و آن را ضد دموکراتیک و ضد محافظه کاری توصیف کرد.

پل رایان که از جمهوری خواستار ویسکانسین است و از 2015 تا 2019 رئیس مجلس نمایندگان بود، با انتشار بیانیه ای بی سابقه از برنامه جمهوری خواستار برای مخالفت با نتایج آرای الکترال در جلسه روز چهارشنبه به سختی انتقاد کرد. 12 تن از سناتورهای جدید و مشغول به کار و چندین جمهوری خواه مجلس نمایندگان قصد دارند با این شمارش آراء مخالفت نموده و از ادعاهای انتخاباتی ترامپ حمایت نمایند.

در بیانیه پل رایان آمده است: کوشش هایی برای رد آرای کالج الکترال و تردیدافکنی درباره پیروزی جو بایدن حمله به بنیاد جمهوری ماست. تصور یک اقدام ضد دموکراتیک تر و ضد محافظه کارانه تر از یک مداخله فدرال برای لغو نتایج انتخاباتی که در سطح ایالتی تایید شده و سلب حق رای از میلیون ها آمریکایی، سخت است. این واقعیت که این کوشش ناموفق خواهد بود، به این معنا نیست که به دموکراسی آمریکا لطمه ای نخواهد زد.

رایان از محافظه کاران خواست تا درباره سابقه ای که ایجاد می گردد فکر نمایند و به کوشش های ناکام کمپین ترامپ در دادگاه برای به چالش کشیدن نتایج در شماری از ایالت ها اشاره نمود.، ایسنا

tani-buy.ir: مجله تانی بای، مقالات اقتصادی و کسب و کار

bigkurosh.ir: مجله کوروش بزرگ، وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 73900

به "چهار سناتور جمهوری خواه خواهان تایید نتایج انتخابات در کنگره شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار سناتور جمهوری خواه خواهان تایید نتایج انتخابات در کنگره شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید