چرا ترامپ در برابر پذیرش نتیجه انتخابات مقاومت می نماید؟، نقشه ترامپ برای 2 ماه آخر حضور در کاخ سفید چیست؟

به گزارش مهسان بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مشاوران رئیس جمهور از ادامه مقاومت ترامپ در برابر پذیرش نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نگرانند.

چرا ترامپ در برابر پذیرش نتیجه انتخابات مقاومت می نماید؟، نقشه ترامپ برای 2 ماه آخر حضور در کاخ سفید چیست؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی ان بی سی، هنوز هیچ مدرک قابل توجهی دال بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود ندارد، اما رئیس جمهور ترامپ هنوز هم به نتیجه انتخابات اذعان ننموده است.

تیم خبری ان بی سی نیوز مستقر در کاخ سفید گزارش می دهد افراد نزدیک به رئیس جمهور آمریکا نگرانند که عصبانیت شدید رئیس جمهور به میراث او و حزب جمهوریخواه لطمه بزند.

کارول لی خبرنگار ان بی سی در این باره گفت: چیزی که ما عموما می شنویم نگرانی درباره این مسئله است که رئیس جمهور تا چه زمانی میخواهد به این شرایط ادامه دهد و نتیجه انتخابات را نپذیرد؟ بسیاری از اطرافیانِ رئیس جمهور معتقدند که وی در این انتخابات شکست خورده است. یکی از مشاوران ترامپ به ما گفت ضروری است که یک نفر گفتگویی صریح با رئیس جمهور داشته باشد و به او بگوید که نباید بیش از این مسئله را کش بدهد. این امیدواری وجود دارد که رئیس جمهور تا انتها هفته جاری (منتهی به یک شنبه) به این مسئله پایان دهد، اما نشانه هایی هم در صفحه توئیتری رئیس جمهور و ستاد انتخاباتی او دیده می گردد که می گوید چنین چیزی رخ نخواهد داد.

ستاد انتخاباتی ترامپ به تازگی کنفرانس تلفنی با خبرنگاران برگزار کرد که موضوع آن اقدامات حقوقی ستاد انتخاباتی ترامپ در ایالت میشیگان بود. ایالت میشیگان یکی از ایالت هایی است که خیلی زود نتیجه انتخابات در آن معین و اعلام شد جو بایدن در این ایالت به پیروزی دست یافت.

خبرنگار ان بی سی اضافه نمود: در میان اطرافیان رئیس جمهور عده دیگری هستند که معتقدند رئیس جمهور باید همچنان به مبارزه خود ادامه دهد و پا پس نکشد.

خبرنگار ان بی سی نیوز در واکنش به صحبت های مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مبنی بر گذار آرام به سمت دولت دوم ترامپ گفت: آنچه که از وزیر خارجه شنیدیم مختص خود او است و او (پمپئو) یکی از حامیان پر و پا قرص رئیس جمهور است که با رئیس جمهور همراهی زیادی دارد.

وی به عنوان کسی که خودش نامزد انتخابات شده بود می داند که حساب و کتاب در انتخابات چگونه کار می نماید؟ وی همچنین بلند پروازی هایی برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 دارد. در خصوص صحبت های وزیر خارجه باید همه این مسائل را در نظر گرفت.

خبرنگار گفت: در انتخابات سال 2016 تا همین امروز حساب و کتاب آراء انتخاباتی همان چیزی بود که الان هست. این رسانه ها نیستند که نتیجه انتخابات را معین می نمایند بلکه حساب و کتاب آراء سرنوشت انتخابات را معین می نماید. رئیس جمهور ترامپ آن موقع در سال 2016 با پذیرش نتایج انتخابات هیچ مسئله ای نداشت! مایک پمپئو خودش می داند که برنده انتخابات قبل از شمارش کامل آراء اعلام می گردد. یکی از مشاوران ترامپ گفت کوشش می گردد با اقامه دعوا و مخابره کردن بعضی پیغام ها، چهره ای از رئیس جمهور ترسیم نمایند که بازنده انتخابات نیست تا او بتواند حفظ آبرو کند، اساسا بتواند راه خروجی برای خود پیدا کند، بتواند از موضع خود عقب نشینی کند و نتیجه انتخابات را بپذیرد.

10 اقدام احتاقتصادی ترامپ تا انتها دوره ریاست جمهوری

جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شده است اما به باور تحلیلگران، حدود 70 روز برای ترامپ کافیست تا در کاخ سفید به هر اقدامی دست بزند.

وب سایت هیل در مطلبی به قلم آرون سالامان نوشت: از امروز تا روز برگزاری مراسم تحلیف باید منتظر چه اقداماتی از سوی دونالد ترامپ باشیم؟ بعضی از سناریوهای احتاقتصادی به وسیله پروژه شفافیت انتقال تبیین شده اند و بعضی دیگر نیز سناریوهایی منطقی هستند که احتمال رخداد آنها اندک نیست. در ذیل به 10 سناریو که ممکن است در 11 هفته آینده رخ دهد می پردازیم:

1. مانع تراشی در برابر نتیجه انتخابات تا میانه ژانویه سال 2021

تمسک به دادگاه ها برای پیگیری شکایات و حقوق اهمال شده یکی از اختیارات رئیس جمهور است و نباید آن را غیر قانونی و حتی نادرست پنداشت. اما در روزهای پس از انتخابات، تعداد زیادی از شکایت های دونالد ترامپ در دادگاه ها مردود شده است. ترامپ برای کامیابی در دادگاه ها باید شواهدی قابل دفاع و مستدل عرضه کند - اقدامی که تا کنون شاهدش نبوده ایم. البته با توجه به احتمال فراوان عبور جو بایدن از 300 رأی الکترال (درحالی که تنها به 270 رأی احتیاج دارد)، وارد کردن هرگونه ایراد حقوقی به انتخابات بعید است برای رئیس جمهور کنونی ثمربخش باشد. احتمال وقوع این سناریو: متوسط تا زیاد.

2. تشدید نا آرامی های سیاسی داخلی

برای ترامپ در قامت رئیس جمهوری که دست کم بخشی از شخصیت خود را در قالب سیاستمداری ماهر در واداشتن حامیانش به اقدام تعریف نموده است، ایجاد یا تشدید نا آرامی های سیاسی داخلی تا اواسط ماه ژانویه سال آینده موضوع جدیدی نخواهد بود. احتمال وقوع این سناریو: زیاد.

3. مانع تراشی عمیق در فرایند اداری انتقال

برای رئیس جمهور، تبدیل شدن به مانع - به جای متحد - در فرایند انتقال به دولت بایدن بسیار آسان است. با امتناع مدیر سازمان خدمات عمومی آمریکا - منصوب شده از سوی ترامپ - از یاری به شروع فرایند انتقال، نشانه های این سناریو همین حالا هم قابل مشاهده است. احتمال وقوع این سناریو: بسیار زیاد.

4. ایجاد یک بحران سیاسی بین المللی واقعی یا تخیلی

پروژه شفافیت انتقال، این وضع را سناریوی دم تکان دادن سگ نامیده است. گرچه ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد، درک منفعت آن برای ترامپ سخت است. شاید ترامپ بخواهد به تنها رئیس جمهوری بدل گردد که در زمان خروج از کاخ سفید، لقب اردک لنگ را یدک نکشد و مانع از نابودی

ایالات متحده به وسیله یک نیروی خارجی گردد. در شکلی عملگرایانه تر، شاید این اتفاق به دلیل تلافی شخصی و سیاسی محبت های دولت های خارجی در قالب یاری به وقوع کودتا، مأموریت ها و نظایر آن رخ دهد. احتمال وقوع این سناریو: اندک تا متوسط.

5. عفو بسیاری از افراد

البته عبور از رکورد باراک اوباما - رئیس جمهور پیشین آمریکا - در این حوزه به پشتکار فراوان و پر کردن چندین باره جوهر اتوماتیک احتیاج دارد. در میان 10 رئیس جمهور پیشین آمریکا، 300 مورد عفو اوباما از انتخابات سال 2016 تا تحلیف ترامپ ثبت شد که 8 برابر رکورد دومین رئیس جمهورِ پرکار در این حوزه محسوب می گردد. اوباما در 7 سال و 10 ماه نخست حضورش در کاخ سفید تنها 8 بار از اختیار عفو خود استفاده نموده بود. حالا با احتساب این رکورد خارق العاده آیا ترامپ هم می تواند به چنین اقدامی دست بزند؟ بدون شک. عفوها گرچه به ندرت مبنایی ایدئولوژیک دارند، در دنیای سیاست اغلب مفهومی اقتصادی دارند. هر عفو می تواند پس از دوران ریاست جمهوری ترامپ برای او و خانواده اش به یک منبع سود تبدیل گردد. احتمال وقوع این سناریو: بسیار زیاد.

6. ثروتمند(تر) شدن

اگر عفو کردن افراد اجتناب ناپذیر به نظر می رسد، احتمال ثروت اندوزی از آن هم بیشتر است. حتی یک رئیس جمهور که برای توصیفش از عبارت اردک لنگ استفاده می گردد، منبع عظیمی از قدرت را در چنته دارد. فردی که بخواهد از این قدرت و نفوذ در مقام رئیس جمهور ایالات متحده برای حصول توافق های تجاری فردی و خانوادگی به جای نوشتن کتاب و خاطرات در دوران بازنشستگی بهره برداری کند، در هفته های آینده برای دستیابی به این هدف فرصت های فراوانی در اختیار خواهد داشت. سخت است تصور کنیم ترامپ برای دستیابی به سود آنی و یا فراهم کردن زمینه کسب سود در آینده دست به اقدامی در این حوزه نزند. احتمال وقوع این سناریو: بسیار زیاد.

7. استفاده غیر قانونی از برند رئیس جمهوری

ترامپ به عنوان فردی که خودش را همواره یک سازنده برند معرفی نموده است، می تواند هنگام خروج از کاخ سفید در قیاس با زمانی که به آن وارد شد، یک برند شخصی و حرفه ای قدرتمندتر را در بعضی محافل در اختیار داشته باشد. در عصر معاصر، تمامی رؤسای جمهور پس از انتها دوران حضورشان در کاخ سفید به شکلی ملموس و قابل ملاحظه از برندهای خود منتفع شده اند. حالا پرسش این است که آیا دونالد ترامپ درزمان به جامانده حضورش در کاخ سفید هم می خواهد از مزایای این برند برخوردار گردد؟ این امتیاز می تواند به اشکال مختلفی نظیر استفاده غیر قانونی از نام و امضای رئیس جمهور ایالات متحده (همبرگر کاخ سفید را تصور کنید)، یا راه اندازی کسب و کارهای جدید در زمان حضور در کاخ سفید (راه اندازی رسانه و شبکه تلویزیونی ترامپ را از فراز بالکن کاخ سفید تصور کنید) نمایان گردد. احتمال وقوع این سناریو: متوسط تا زیاد.

8. نابود کردن پفراینده ها

هیچکس نمی داند رئیس جمهور در زمان زمامداری اش چه پفراینده هایی را جمع آوری می نماید. بسیاری از این پفراینده های تأییدشده، بخشی از کتابخانه شخصی رئیس جمهور را پس از بازنشستگی تشکیل می دهد و بخشی از آنها هم به طور قطع و یقین نابود می گردد. می توان تصور کرد که ترامپ مالک دارایی هایی نظیر پفراینده های فیزیکی، صدا ها و فیلم های ضبط شده و فایل های الکترونیک است که مایل به عرضه آنها نیست. باز هم تأکید می کنیم که او اولین و آخرین رئیس جمهوری نخواهد بود که پفراینده ها را پیش از ترک قدرت نابود می نماید. اما اینکه حجم پفراینده های نابودشده چقدر خواهد بود، به تصور شما بستگی دارد. احتمال وقوع این سناریو: زیاد.

9. تداوم صدور احکام حکومتی

گرچه تصور عموم بر آن است که ترامپ احکام حکومتی زیادی صادر نموده است، این برداشت صحیح نیست. ترامپ تا کنون 193 حکم حکومتی نوشته است که با متوسط 47.8 حکم در سال برابری می نماید. حالا این ارقام را با 80 حکم حکومتی سالانه برای جیمی کارتر و 225 حکم سالانه وودرو ویلسون، 242 حکم سالانه هربرت هوور و 307 حکم گیج نماینده فرانکلین دلانو روزولت مقایسه کنید. از آنجایی که رؤسای جمهور می توانند تا لحظه انتهای حضورشان در کاخ سفید احکام حکومتی صادر نمایند، قابل لمس است که ترامپ هم در هفته های آینده از این اختیار برای اعمال قدرت به کرات استفاده کند. احتمال وقوع این سناریو: متوسط تا زیاد.

10. امتناع از ترک کاخ سفید

این سناریو هر اندازه عجیب و شرم آور هم که باشد، به خوراک مطلوبی برای شبکه های اجتماعی بدل شده است. شرایط به لحاظ حقوقی ساده است. اگر ترامپ کاخ سفید را در موعد مقرر ترک نکند، قطعاً از قانون تخطی نموده و برای خارج کردنش از کاخ اقدامات مقتضی در دستور کار قرار خواهد گرفت. تصور حضور شبه نظامیان مسلح اطراف کاخ سفید برای یاری به باقی ماندن رئیس جمهورِ محصورشده در قدرت، بیشتر مناسب فیلم های تلویزیونی است تا واقعیت. حتی خشم هم دامنه توجه و بازه زمانی محدودی دارد و با در نظر دریافت رخدادهای سال 2020 تا امروز، تا ژانویه سال آینده راه بسیار درازی باقی مانده است. احتمال وقوع این سناریو: بسیار اندک.

ترامپ کودتا می نماید؟

نیکول کارلیس در مطلبی برای مجله سالن با اشاره به تاکید چندین و چند باره دونالد ترامپ مبنی بر پیروزی در انتخابات سوم نوامبر نوشت: گرچه چنین اتفاقاتی قابل توجه و هشداردهنده به شمار می فرایند اما قطعا در حوزه جهانی بی سابقه نیستند؛ ایالات متحده اغلب در فرایند دموکراتیک سایر کشورها دخالت می نماید و اغلب آن را به منظور تحریک کودتا یا تحریک شهفرایندان به بدبینی به حزب حاکم تضعیف می نماید، همانطور که منافع آمریکا سال گذشته در بولیوی ایجاب کرد.

آنچه بی سابقه به نظر می رسد، وقوع چنین اتفاقی در ایالات متحده آمریکاست. قطعا ما انتخابات های ریاست جمهوری گزنده و جنجالی داشته ایم، از جمله در سال 2000. علاوه بر این، بنیانگذاران آمریکا چنین موردی را پیش بینی می کردند؛ همانطور که همکارم ماتئو روزسا گفته بود، در اوایل تاریخ آمریکا، جورج واشنگتن به آمریکایی ها علیه انتخاب رئیس جمهوری که از کناره گیری امتناع کند، هشدار داده بود.

اما به لحاظ تاریخی، ترامپ اولین رئیس جمهوری است که از اذعان به شکست امتناع می نماید و همین موجب شده تا بعضی گمان نمایند که او بستر را برای وقوع کودتا آماده نموده است. از روز شنبه که نتایج انتخابات تقریبا روشن شد، ترامپ بارها با انتشار توییت هایی مدعی شده است که راهی برای ابطال آرای شمارش شده وجود دارد. علاوه بر اینکه او به شکست اذعان ندارد، او به مبارزه بر سر نتایج انتخابات به وسیله شکایت های حقوقی هم وعده می دهد.

همانطور که بارتون گلمان پیش از انتخابات در مجله آتلانتیک نوشته بود، احتمال اینکه او به شکست اذعان نکند، یک پیش گویی بود که اکنون درست از آب درآمده است. گلمان نوشته: اگر بایدن آرای الکترال کافی در انتخابات به دست آورد اما ترامپ قدرت را واگذار نکند، ما هیچ فرایندی برای انتها دادن به این جنجال انتخاباتی نداریم. وقایع بی انتهای در هر انتخابات برای بهره برداری وکلا وجود دارد.

حالا که یک هفته از انتخابات گذشته است، نظرات متفاوتی درباره اقدامات احتاقتصادی دونالد ترامپ وجود دارد و اینکه با توجه به اختیار سیاسی محدود او، چه کارهایی محتمل به نظر می رسد.

در حالی که وقوع یک کودتا قریب الوقوع نیست، بعضی نگرانند که دروغ های انتخاباتی بی اساس ترامپ اعتماد به دموکراسی را نابود کند. بعضی از کارشناسان سیاسی استدلال می نمایند که به جای یک کودتا، ما باید بیشتر نگران ادعاهای بی اساس ترامپ باشیم که اعتقاد به دموکراسی را نابود می نماید.

چنین اقداماتی، گاهی اولین گام در فرایند طولانی به سمت یک کودتا در آینده است؛ نوعی پلکان مرگ برای دموکراسی. همانطور که نظرسنجی تازه پولیتیکو - مورنینگ کانسالت نشان می دهد، 70 درصد جمهوری خواستار باور ندارند که انتخابات 2020 آزاد یا منصفانه بوده باشد و این درصد هشداردهنده است.

با این حال الی میستال که حوزه دادگاه ها، سیستم عدالت کیفری و سیاست را برای روزنامه نیشن پوشش می دهد، در مطلبی گفت که بله ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات کوشش می نماید اما بعید است پیروز باشد. اصلی ترین دلیل آن است که هیچکدام از شکایت های ترامپ حاوی مدرکی از تقلب در آراء نیستند.

او نوشته: ادعاهای ترامپ مبنی بر اینکه ناظران انتخاباتی او در پنسیلوانیا اجازه دسترسی نداشتند، کاملا ناصحیح است و وکلای او مجبور می شوند که در دادگاه اذعان نمایند که در اتاق حضور داشتند. آنها الان اینطور استدلال می نمایند که در فاصله دوری از محل شمارش ایستاده بودند. راهکار این مساله آن است که آنها جلوتر بیایند، نه اینکه ده ها هزار رای باطل گردد.

در حقیقت آنچه الی میستال استدلال می نماید، این است که کمپین ترامپ می خواهد به نام شکایت، آمریکا را وارد 70 روز آشوب کند. اما همانطور که میستال می گوید، اگر ترامپ یک کودتای تمام عیار به راه انداخته و از ارتش برای نگه داشتن خودش در قدرت استفاده کند، بله آن وقت ما وارد جنگ می شویم.

همانطور که آماندا مارکوت، ستون نویس مجله سالن می گوید، ظاهرا کوشش کودتای ترامپ چندان سازمان یافته نیست، چون واضح است که حمایت ژنرال ها را ندارد. مارکوت آن را به نمایش یک دلقک تشبیه می نماید.

کودتا یک چیز است، اما جنگ داخلی چه؟ ذکر این نکته اهمیت دارد که 71 میلیون آمریکایی به ترامپ رای دادند و 76 میلیون هوادار جو بایدن بودند. کشور ما بیش از سال 2016 دو دسته شده است. با این حال، آنالیز ها نشان می دهد که چنین تفرقه ای به حدی نیست که یک جنگ داخلی به راه بیندازد.

همانطور که واشنگتن پست شرح داده است، در حالی که آمریکایی ها با هم اختلاف نظر دارند، معمولا جنگ های داخلی زمانی به وقوع می پیوندند که کشور ضعیف باشد. به عبارت دیگر، وقتی یک کشور هم زمان نرخ بالای فقر، فقدان اجرای قانون و قابلیت های ارتش برای کنترل شورش های مسلح را داشته باشد.

دیگران اما چندان خوش بین نیستند که وقوع یک جنگ داخلی در افق دید نباشد. ریچارد کریتنر در مطلبی برای مجله سالن می نویسد: مسائل منجر به اولین جنگ داخلی در آمریکا از بسیاری جهات حل نشده است. حل و فصل چنین مسائلی به ندرت مسالمت آمیز انجام می گردد. همچنین نیروهای متخاصم خارجی و دیگر نیروهایی هستند که در این انتخابات مداخله می نمایند. تمام عناصر وقوع یک جنگ داخلی اکنون در آمریکا مهیاست.

بعضی از کارشناسان سیاسی هم معتقدند که ترامپ به دلایل سیاسی کوشش می نماید تا همچنان پایگاه خودش را درگیر نگه دارد. با این حال، ادعا درباره تقلب انتخابات همچنان دموکراسی را تضعیف می نماید. وندی شیلر، رئیس دپارتمان علوم سیاسی دانشگاه براون می گوید، ظاهر آنچه ترامپ انجام می دهد بیشتر به نفع جمهوری خواستار است.

شیلر با اشاره به رقابت های آینده بر سر دو کرسی بلاتکلیف سنا در ایالت جورجیا نوشت: آنچه میچ مک کانل انجام می دهد و می گوید، درباره حفظ آرای ترامپ برای حفظ کنترل کامل بر کرسی های سناست.

واشنگتن پست: ترامپ با شکست در انتخابات کنار می آید

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت، نشانه ها از کنار آمدن احتاقتصادی دونالد ترامپ با شکست در انتخابات حکایت دارد.

روزنامه واشنگتن پست در مطلبی نوشت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در پیغامی توئیتری خاطرنشان کرد: ما پیروز خواهیم شد. این در حالی است که رئیس جمهور در حقیقت انتها کار معینی برای پیروزی در انتخابات ندارد و همینکه در محافل خصوصی درباره نامزدی مجدد خود در انتخابات سال 2024 صحبت می نماید نشانه ای از آن است که ممکن است با شکست خود کنار بیاید.

به دنبال انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر دستیاران، مشاوران و متحدان ترامپ خاطرنشان کردند هیچ راهبرد آنچنان متمایزی برای تغییر نتیجه انتخابات وجود ندارد؛ نتیجه ای که نشان می دهد جو بایدن نامزد دموکرات ها با کسب اکثریت آراء کالج انتخاباتی پیروز انتخابات ریاست جمهوری 2020 است.

یک مقام بلندپایه دولتی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه نهایی ترامپ لبخندی زد و گفت: شما در حال دادن اطمینان بیش از حد به همه هستید.

مقامات جمهوریخواه برای دستیابی به اسناد و مدارکی که نشان از تقلب گسترده در انتخابات و پشتوانه ای برای چالش های حقوقی ستاد انتخاباتی ترامپ باشد در سراسر آمریکا به تکاپو افتاده اند، اما چنین سند و مدرکی وجود ندارد و پیشتازی بایدن در چند ایالت که هدف چالش های حقوقی ستاد انتخاباتی ترامپ قرار گرفته اند با اعلام نتایج نهایی آراء بیشتر و بیشتر شده است. در ایالت مهم پنسیلوانیا، بایدن اکنون با بیش از 50 هزار رای پیشتاز است.

با وجود این فقدان اسناد و مدارک و نبود برنامه ای جامع و واقع بینانه که بتواند پیروزی ترامپ را برای بار دوم رقم بزند هنوز بعضی چهره های برجسته دولت و حزب جمهوریخواه را از ارائه اطلاعات نادرست درباره نتیجه انتخابات منصرف ننموده است.

وعده اخیر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا برای انتقال آرام قدرت به دولت دوم ترامپ و اظهارات مایک پنس معاون رئیس جمهور مبنی بر اینکه انتخابات تمام نشده است موجب شک و تردید افکار عمومی آمریکا درباره صحت آراء شده است و متحدان واشنگتن را درباره وجود دموکراسی در این کشور نگران نموده است.

دونالد ترامپ صرفنظر از بازدید روز چهارشنبه وی از گورستان ملی آرلینگتون که به مناسبت روز کهنه سربازان انجام شد از پنجشنبه گذشته که در سخنانی نتایج اولیه انتخابات را به چالش کشید در انظار عمومی ظاهر نشده است و در مقابل با پست های خود در شبکه های اجتماعی یا به وسیله سخنگویانش به مسئله انتخابات می پردازد و متعهد شده است تا زمانیکه پیروز این انتخابات اعلام نشده به مبارزاتش ادامه دهد.

یکی از مشاوران ترامپ می گوید وی بیشتر روز خود را صرف مکالمات تلفنی و تماس با مشاوران، متحدان و دوستانش می نماید و در کوشش برای پیدا کردن افرادی است که به وی خبر خوبی بدهند.

ترامپ در بعضی مکالماتش نشان داده است این مسئله را که جو بایدن در مراسم تحلیف 20 ژانویه ریاست جمهوری را تحویل خواهد گرفت درک می نماید و به جای اینکه درباره دور دوم ریاست جمهوری خود صحبت کند به مبارزات احتاقتصادی خود در سال 2024 می پردازد؛ نشانه ای از آنکه وی متوجه شده است حداقل در حال حاضر دوره ریاست جمهوری اش به انتها رسیده است.

به گفته یک مقام بلندپایه دولت ترامپ که خواست نامش فاش نگردد و این هفته با ترامپ صحبت نموده است ترامپ به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 2024 فکر می نماید.

داگ دیسون از حامیان اصلی ستاد انتخاباتی ترامپ که در مهمانی شب انتخابات در کاخ سفید شرکت نموده بود می گوید به رغم اینکه تا به امروز هیچ سند و مدرکی درباره تقلب گسترده در انتخابات وجود نداشته است رئیس جمهور این حق را دارد که دو یا سه هفته درباره ادعا های خود تحقیق و آنالیز کند.

وی اضافه نمود بعضی در حال نوشتن چک هایی با مبالغ قابل توجه برای تامین اقتصادی چالش های حقوقی ترامپ هستند، زیرا به شکست رئیس جمهور معترض هستند، اما من این کار را ننموده ام.

دیسون گفت آن ها به احتمال زیاد به بعضی تقلب ها دست خواهند یافت، اما به اندازه ای نیست که شکست ترامپ را در این انتخابات توجیه کند و در عین حال به طرفداران ترامپ این آرامش خاطر را خواهد داد که بایدن در انتخابات عادلانه پیروز شده است.

ترامپ به رغم از دست دادن دور دوم ریاست جمهوری، همچنان کنترل قابل توجهی بر بخش بزرگی از حزب جمهوریخواه دارد به ویژه پایگاه مردمی که به قدرت رسیدن وی در سال 2016 یاری کرد و سال جاری نیز بار دیگر ظاهر شد. مقامات حزب جمهوریخواه و مشاوران ترامپ می گویند اغلب جمهوریخواستار نگران تحریک خشم ترامپ هستند.

دان ابرهارت از حامیان جمهوریخواه ترامپ می گوید ترامپ در کوشش است تا مقدمات دزدیده شدن انتخابات را از وی فراهم کند و از آن به عنوان پایگاه قدرت خود در حزب جمهوریخواه استفاده کند.

یک دستیار ارشد جمهوریخواه ترامپ در کنگره خاطرنشان کرد جمهوریخواستار کنگره به دلیل ملاحظات سیاسی تا حد زیادی در حال آرام کردن ترامپ و انتها دادن به ادعا های دروغین وی درباره پیروزی در انتخابات هستند. با توجه به اینکه رقابت بر سر دو کرسی سنا در ایالت جورجیا در دور نخست برنده ای نداشت و نامزد های دموکرات و جمهوری خواه این دو کرسی باید پنجم ژانویه 2021 (16 دی) در دور دوم شانس خودشان را محک بزنند، جمهوریخواستار ارشد همچون میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا سعی بر آن دارند تا کاری ننمایند که خشم ترامپ برانگیخته گردد.

وی اضافه نمود سایر قانونگذاران جمهوریخواه به ویژه آن ها که برای دو سال دیگر انتخاب شده اند نمی خواهند دست به اقدامی بزنند که موجب رنجش رئیس جمهور گردد و وی دستور برکناری آن ها را در همین مراحل اولیه صادر کند.

در همین حال ترامپ و اعضای خانواده وی به ویژه دو پسر بزرگترش همچنان مصمم به مبارزه هستند. گفته می گردد ترامپ با هر دوی آن ها و نیز جرد کوشنر دامادش در این زمینه مشورت می نماید.

به گفته مقامات، ترامپ از دیگر مشاورانش خواسته است تا یک ارزیابی دقیق و کامل از فرایند رای گیری در ایالت ها به عمل آورند تا تقلب های احتاقتصادی انجام شده در این ایالت ها معین گردد.

یک مقام بلندپایه ستاد انتخاباتی ترامپ خاطرنشان کرد راهبرد فعلی بر بازشماری آراء و نیز پیغام رسانی متمرکز است که کوشش های آن ها را قانونی می سازد. به طور نمونه آنکه ستاد انتخاباتی ترامپ با ادعای اینکه هزاران رای از افراد فوت شده به ثبت رسیده است درصدد برآمد تا به دادگاه شکایت کند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه ای خاطرنشان کرد بیش از 70 میلیون آمریکایی به دونالد ترامپ رای داده اند و مستحق این هستند که بدانند انتخابات آزادانه و در فضایی امن برگزار شده است. هدف کسب اطمینان از شمارش قانونی آراء است و آراء غیرقانونی نه تنها برای این انتخابات بلکه برای هر انتخابات دیگری در آینده کنار گذاشته می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 67820

به "چرا ترامپ در برابر پذیرش نتیجه انتخابات مقاومت می نماید؟، نقشه ترامپ برای 2 ماه آخر حضور در کاخ سفید چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ترامپ در برابر پذیرش نتیجه انتخابات مقاومت می نماید؟، نقشه ترامپ برای 2 ماه آخر حضور در کاخ سفید چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید