چاووش اوغلو: بعضی به دنبال تبدیل کردن لیبی به یک سوریه دیگر هستند

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه گفت عده ای به دنبال تبدیل کردن لیبی به یک سوریه دیگر هستند.

چاووش اوغلو: بعضی به دنبال تبدیل کردن لیبی به یک سوریه دیگر هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه گفت عده ای به دنبال تبدیل کردن لیبی به یک سوریه دیگر هستند.

به گزارش تی آرتی، وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه گفت: در صورتی که لیبی همانند سوریه گردد، نوبت دیگر کشورهای منطقه هم فرا خواهد رسید.

وی همچنین هشدار داد هرگونه فروپاشی در لیبی به سرعت به دیگر کشورهای منطقه سرایت خواهد نمود.

هم اکنون لیبی تحت اداره دو قدرت است. یکی مجلس طُبرُق در شمال شرق لیبی و دیگری دولت وفاق ملی در طرابلس (پایتخت) در شمال غرب این کشور که به ترتیب، نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر تحت حمایت عربستان، مصر، امارات، فرانسه و روسیه هستند و دولت در طرابلس به ریاست فائز السراج، تحت حمایت ترکیه، قطر و ایتالیاست.

طرابلس در شمال غرب لیبی از نُه ماه پیش هدف عملیات شبه نظامیان شمال شرق لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر قرار گرفته است.

دو هفته پیش ترکیه دو تفاهم نامه همکاری امنیتی و ترسیم مرزهای دریایی با دولت وفاق ملی لیبی امضا کرد تا بتواند منابع انرژی در دریای مدیترانه را اکتشاف و استخراج کند؛ این اقدام، باعث ناراحتی مصر، یونان، قبرس جنوبی و ژنرال خلیفه حفتر شده و قرار است چهار کشور یونان، مصر، فرانسه و قبرس یونانی نشین روزهای چهارم و پنجم ژانویه (13 و 14 دی) در قاهره حول تحولات لیبی دور هم جمع شوند.

دولت ترکیه نیز بعد از درخواست یاری نظامی رسمی از دولت وفاق لیبی، گفت که نیروهای خود را به این کشور خواهد فرستاد. بعضی رسانه ها در سوریه فاش کردند که آنکارا تا به امروز دو نوبت از سوریه، نیروهایش را به لیبی فرستاده است (جزئیات بیشتر).

.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 31514

به "چاووش اوغلو: بعضی به دنبال تبدیل کردن لیبی به یک سوریه دیگر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاووش اوغلو: بعضی به دنبال تبدیل کردن لیبی به یک سوریه دیگر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید