پای پهباد به ساختمان سازی و پروژه های عمرانی هم باز شد!

به گزارش مهسان بلاگ، روز به روز استفاده از فناوری های نوین در صنعت ساخت و ساز گسترش می یابد. پهباد به عنوان یک فناوری دارای پتانسیل بالا به مانند سایر صنایع چند سالی است که به بخش های مختلف صنعت ساخت و ساز هم ورود پیدا نموده است. محققان دانشگاه میشیگان از نوعی پهباد رونمایی نموده اند که قادر به نصب قطعات مختلف سقف و استفاده در پروژه های عمرانی است. برای اطلاعات بیشتر در مورد این فناوری در ادامه با ما همراه باشید.

پای پهباد به ساختمان سازی و پروژه های عمرانی هم باز شد!

پهبادی به منظور سقف سازی

مهندسان دانشگاه میشیگان نوع خاصی از پهباد را معرفی نموده اند که با توجه به نرم افزار خاصی که برای آن برنامه نویسی شده است قادر است که قطعات سقف را در پروژه های عمرانی در محل معین با میخ محکم کند. در این فرایند هیچ گونه نیروی انسانی دخالت ندارد و کل فرایند از جمله شناسایی و حمل به محل مورد نظر، قرارگیری قطعه در محل مورد نظر و نصب آن به صورت اتوماتیک انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: تکنولوژی نوین ساختمانی در سال 2019، 10 مورد از مهم ترین ها

پروفسور مهندسی هوافضا الا اتکینز در دانشگاه میشیگان عنوان نموده است که پهباد ها می توانند در طیف گسترده ای عملیات ها از نظارت گرفته تا بازرسی و عملیات های اجرایی به کار گرفته شوند که اهمیت آن ها در محیط های خشن و خطرناک پروژه های عمرانی مضاعف خواهد بود. این پهباد در آزمایشگاه هوافضای میشیگان که در سال 2018 به منظور مطالعه و تحقیق روی پهباد های خودران افتتاح شد، طراحی و ساخته شده است.

عملکرد پهباد در سقف سازی

در آغاز پروژه نمونه های ساخته شده از این پهباد ها در مقایسه با نیروی انسانی از سرعت های بسیار کمتری برخوردار بودند که عمده آن به دلیل زمان زیاد لازم برای ارتفاع دریافت و فراوری نیروی لازم برای کوبیدن میخ ها و رفتن به موقعیت بعدی بود. گروه تحقیقاتی دانشگاه میشیگان با مطالعه گسترده روی این پهباد های به کار گرفته شده در صنعت ساختمانی و پروژه های عمرانی، تغییراتی را که به منظور رسیدن به یک عملکرد مناسب از این پهباد ها مورد احتیاج است را شناسایی کردند تا بتوانند فناوری ساخت پهباد ها را بهبود بخشند و از طرفی هم استفاده از پهباد ها در صنعت ساختمانی به ویژه سقف سازی را کاربردپذیرتر نمایند.

نیروی لازم برای عملکرد پهباد به وسیله باتری تأمین می گردد و این باتری های در نظر گرفته شده برای بیشتر پهباد تنها قادر به تأمین انرژی لازم برای 10 دقیقه فعالیت پهباد هستند. اتصال پهباد به یک منبع انرژی، مدت زمان فعالیت پهباد را نامحدود می نماید اما از طرفی هم محدوده کاری پهباد را کوچک خواهد نمود. بر اساس ویدئویی که این گروه تحقیقاتی منتشر نموده است یک پهباد را می توان دید که با آنالیز کامل فضا و مکان و شناسایی سقف و قطعات آن به محکم کردن قطعات به سقف به وسیله کوبیدن میخ می پردازد.

آینده پهباد در پروژه های عمرانی

پروفسور الا اتکینز خاطر نشان می نماید که این پروژه هم اکنون در ابتدای راه خود قرار گرفته است و تا به اینجا نشان داده ایم که این فناوری چقدر می تواند در صنعت ساخت و ساز و بخش های مختلف پروژه های عمرانی به کار آید. تا کنون بسیاری از شرکت های فعال در حوزه ساخت و ساز ایده های مختلفی را در مورد طراحی و ساخت این گونه از پهباد ها برای انجام کار های مختلف سقف سازی مطرح نموده اند. یکی از این شرکت ها پیشنهاد ساخت پهبادهایی را داده است که بتوانند کاشی های سقف را جا به جا و بازرسی کاملی از سطح زیر آن داشته باشند تا بتوان محل آسیب دیده که موجب نفوذ آب و یا محل تجمع حشرات شناسایی کرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 77769

به "پای پهباد به ساختمان سازی و پروژه های عمرانی هم باز شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای پهباد به ساختمان سازی و پروژه های عمرانی هم باز شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید