وقتی راه می رویم، چه کار می کنیم؟

به گزارش مهسان بلاگ، نرگس پرسنده خیال:- خب... من همین الآن دارم به این فکر می کنم که چند وقت پیش یک چیز مهمی را کشف کردم.

وقتی راه می رویم، چه کار می کنیم؟

- چی؟

- کشف کردم که ما وقتی داریم راه می رویم، در اصل داریم یک کاری می کنیم که نیفتیم.

- یعنی چی؟

- یعنی همین. راه رفتن یعنی هی ما پای عقبی مان را جلو می گذاریم تا نیفتیم.

رهی پسر عجیبی است، زیاد فکر می کند و زیاد هم سؤال می کند. قرار است بعد از انجام کار مهمی که خودش هم از آن بی خبر است، مبلغ مورد نیاز برای خرید دوچرخه مورد علاقه اش را به دست آورد. در این بین، گفت وگوهای جالبی بین او و خانم پارسا شکل می گیرد؛ که این گفت وگوهای متعدد همان طور که از عنوان کتاب پیداست، به نوعی همان هسته مرکزی داستان هستند. این در حالی است که توصیف ها نیز به ساخت فضای ذهنی خواننده کمک زیادی کرده اند.

فضای کلی داستان با وجود باورپذیری، کمی غیرعادی به نظر می رسد، که البته خلق چنین فضاهایی در دیگر آثارِ جمشید خانیان نیز مشاهده می شود. اگرچه از نیمه های پایانی کتاب، حدس زدن سیر منطقی ماجرا و پایان کلی داستان کار چندان مسئله ای نیست و حتی گاهی ممکن است این سیر طولانی، خسته کننده هم به نظر برسد، اما باز هم گفت وگوهای رد و بدل شده بین شخصیت های اصلی داستان، خواننده را به خواندن ادامه ماجرا وامی دارد.

کتاب گفت وگوی جادوگر بزرگ با ملکه جزیره رنگ ها اثر جمشید خانیان را، انتشارات افق، در 178 صفحه و با قیمت 17 هزار تومان برای مخاطبان نوجوان منتشر کرده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7054

به "وقتی راه می رویم، چه کار می کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی راه می رویم، چه کار می کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید