وزارت خارجه آمریکا: حقوق و آزادی های اساسی در قزاقستان نقض می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش اخیر خود مدعی شد حقوق و آزادی های اساسی در قزاقستان نقض و هیچ رقیب سیاسی واقعی در انتخابات ریاست جمهوری در این کشور وجود ندارد.

وزارت خارجه آمریکا: حقوق و آزادی های اساسی در قزاقستان نقض می گردد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش اخیر سالانه خود در خصوص وضعیت حقوق بشر در کشورهای دنیا در سال 2018 میلادی از وضعیت حقوق و آزادی های بشر در قزاقستان انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، قانون اساسی قزاقستان و سیستم دولتی این کشور قدرت را در رئیس جمهور متمرکز می نمایند و شخص رئیس جمهور، دفتر ریاست جمهوری، نهادهای قانونگذاری، قضایی و محلی را کنترل می نماید.

در این گزارش آمده است: برای وارد کردن تغییرات و اصلاحات به قانون اساسی احتیاج به رضایت رئیس جمهور است.

طبق این گزارش، در انتخابات ریاست جمهوری سال 2015 میلادی که نظربایف 98 درصد از آراء را به دست آورد نقض قوانین مربوطه ثبت و رقابت سیاسی واقعی وجود نداشت.

در سال 2016 میلادی در جریان انتخابات مجلس، حزب نورآتن که حزب رئیس جمهور این کشور است 82 درصد از آراء را به دست آورد.

در این راستا ماموریت ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا به این نتیجه رسیده که این کشور همچنان به پیشرفت برای انجام تعهدات در زمینه فرآیندهای انتخاباتی، احتیاج دارد.

بنابه گزارش وزارت امور خارجه آمریکا، شکنجه، وجود زندانیان سیاسی، سانسور، مسدود کردن منابع اینترنتی، طبقه بندی افترا به عنوان یک جرم جنایی، محدودیت آزادی های مذهبی، دخالت در حقوق مردم برای اعتراضات صلح آمیز، محدودیت شرکت در روندهای سیاسی، فساد، محدودیت ایجاد اتحادیه های حرفه ای مستقل از جمله مسائل اصلی بخش حقوق بشر در قزاقستان می باشند.

در این گزارش همچنین آمده است که دولت قزاقستان به طور انتخابی مقاماتی را که مرتکب جرائم می شوند، بویژه در زمینه پرونده های فساد، مجازات می نماید.

نویسندگان این گزارش خاطرنشان می نمایند فساد در قزاقستان مانند گذشته در حال گسترش است و مقامات دولتی و افرادی که با دولت و نهادهای انتظامی این کشور ارتباط دارند همچنان از مجازات معاف هستند.

انتهای پیغام/ح

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6923

به "وزارت خارجه آمریکا: حقوق و آزادی های اساسی در قزاقستان نقض می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه آمریکا: حقوق و آزادی های اساسی در قزاقستان نقض می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید