نیویورکر: ظریف برای دیدار با ترامپ به کاخ سفید دعوت شده بود

به گزارش مهسان بلاگ، یک رسانه خبری آمریکایی نوشته است وزیر خارجه جمهوری اسلامی طی ماه گذشته برای دیدار با رئیس جمهور ایالات متحده در کاخ سفید دعوت شده بود.

نیویورکر: ظریف برای دیدار با ترامپ به کاخ سفید دعوت شده بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه نیویورکر در مطلبی نوشت که رند پال سناتور آمریکایی در دیدار 20 روز قبل خود با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، از وی دعوت نموده است تا با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کند.

این روزنامه آمریکایی اضافه کرد: در حالی که تنش ها بین واشنگتن و تهران به شدت بالا گرفته بود، ظریف یک دعوتنامه غیرمنتظره برای دیدار با ترامپ در کاخ سفید دریافت نموده است.

نیویورکر به نقل از منابع مطلع ایرانی و آمریکایی و یک دیپلمات که نامشان فاش نشده است، نوشت: پیشنهاد دیدار ظریف با ترامپ را رند پال در دیدار 15 جولای یعنی 24 تیر در شهر نیویورک مطرح نموده است.

به نظر می رسد رند پال با حمایت ترامپ از چند هفته قبل از آن در حال کار بر روی این پیشنهاد بوده و برای پیشبرد آن همواره با کاخ سفید و وزارت خارجه ایالات متحده رایزنی و مشورت نموده است.

نیویورکر در ادامه اضافه کرد: ابتدا سه هفته قبل از سفر ظریف به نیویورک، فردی از طرف رند پال با مقام های ایرانی تماس گرفت و 14 جولای یک روز قبل از سفر ظریف، رند پال با ترامپ درباره ایران صحبت نموده است. روز 15 جولای نیز رند پال و داوگ استافورد مشاور ارشدش با ظریف دیدار نموده اند.

این روزنامه نوشت: ظریف در چند دهه ای که دیپلمات ارشد بوده است، شماره خصوصی تعدادی از نمایندگان آمریکایی را داشته است. ظریف در این باره در جمع خبرنگاران در نیویورک گفته است که من همواره با اعضای کنگره آمریکا دیدار می کنم. ولی دیدار ظریف با رند پال ظاهرا نخستین دیدار رسمی آنها بوده است.

نیویورکر به نقل از منابع مطلع ادعا نموده است که ظریف و رند پال درباره اختلافات عمیق میان واشنگتن و تهران به خصوص برنامه هسته ای ایران مصاحبه نموده اند. تشدید تنش ها در خلیج فارس نیز موضوع مهم دیگری بوده است که دو طرف درباره آن مذاکره داشته اند.

در این مصاحبهی یک ساعته، ظریف پیشنهادات خود برای خاتمه دادن به چالش های مربوط به برنامه هسته ای ایران را مطرح نموده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 13640

به "نیویورکر: ظریف برای دیدار با ترامپ به کاخ سفید دعوت شده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورکر: ظریف برای دیدار با ترامپ به کاخ سفید دعوت شده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید