مقام روس: تغییر سیاست روسیه به وسیله اعمال تحریم ها غیرممکن است

به گزارش مهسان بلاگ، نماینده روسیه در اتحادیه اروپا با تاکید بر عدم تاثیرگذاری تحریم ها بر سیاست این کشور، نسبت به در آستانه نابودی قرار داشتن سیستم بازدارندگی و تعادل هسته ای هشدار داده و یادآور شد که مسکو به کوشش خود برای تامین برابر امنیتی ادامه می دهد.

مقام روس: تغییر سیاست روسیه به وسیله اعمال تحریم ها غیرممکن است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر چیژوف نماینده دائم روسیه در مقر اتحادیه اروپا تاکید نمود که تاثیرگذاری بر سیاست این کشور با روش اعمال تحریم ها غیرممکن است و نتیجه چنین کوششی تنها به ضرر تجار اروپایی خواهد بود.

وی شب گذشته (آدینه) در سخنرانی خود در یک اجلاس مالی در شهر دلفی (یونان) یادآور شد: حوادث سا ل های اخیر نشان می دهد که چنین کوششی بی فایده است و بیشتر این تجار اروپایی و البته در مجموع روابط دوجانبه، از جمله مشارکت تجاری- مالی بزرگ است که در این بین آسیب می بیند.

چیژوف با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی روسیه به آسانی به سمت شرق بازگشته، چرا که بخش اعظم خاک این کشور در قاره آسیا قرار گرفته است، در این راستا به همکاری های متقابل روسیه با چین، با کشورهای آسه آن و دیگر شرکای آسیایی اشاره نموده و اضافه نمود: این مسئله به خاطر عدم علاقه مندی مسکو به توسعه روابط با اروپا یا مقابله با غرب نیست. بلکه این مسئله شیوه منحصربه فردی در اجرای سیاست های روسیه است که یک محور دوجانبه است که در عین حال هم به سمت شرق و هم به سمت غرب جهت گیری نموده است.

این دیپلمات بلندپایه تاکید نمود که روسیه بعنوان کشوری که در دو قاره آسیا و اروپا قرار داشته و متحدکننده منطقه اورآسیا است، با توجه به موقعیت جغرافیایی و ریشه های تاریخی و فرهنگی خود علاقه مند است تا روابط محبت آمیز هم با غرب و هم با شرق داشته باشد.

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا همچنین هشدار داد که دنیا در آستانه از بین رفتن سیستم بازدارندگی و تعادل در حوزه هسته ای قرار گرفته است. وی تأکید کرد که وضعیت سخت کنونی دنیا در عرصه امنیتی، به مراتب وخیم تر از سالهای جنگ سرد است. به عقیده وی، هر بار که واشنگتن توافقنامه ای با روسیه را لغو می نماید و این اقدام همیشه به بهانه های واهی اجرا شده، در نهایت این توافقات بین المللی مربوط به کنترل تسلیحات و ثبات راهبردی در دنیا است که آسیب می بیند.

این دیپلمات روس یادآور شد که این کشور به اصرار خود برای تضمین برابر امنیتی برای همه کشورها ادامه می دهد. وی گفت: روسیه اصل تضمین امنیتی شکل گرفته در سال 2010 از سوی ناتو را مثبت تلقی می نماید و پیشنهاد گسترش آن در سراسر اروپا را داده است، ولی متاسفانه در پاسخ چنین شنیده که پیشنهاد ما تنها برای کشورهای عضو ناتو است.

چیژوف اضافه نمود: در چنین شرایطی بعضی کشورهای اروپایی ساده ترین راه را انتخاب نموده و امنیت خود را تنها در عضویت در ناتو می بینند. ولی روسیه دست روی دست نگذاشته و به کوشش خود برای تامین امنیت برابر برای همه کشورها ادامه خواهد داد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6244

به "مقام روس: تغییر سیاست روسیه به وسیله اعمال تحریم ها غیرممکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام روس: تغییر سیاست روسیه به وسیله اعمال تحریم ها غیرممکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید