معاون گردشگری اطلاع داد اعطای گواهینامه شهر گردشگر در اولین نمایشگاه بین المللی اقتصاد و سرمایه گذاری گردشگری

به گزارش مهسان بلاگ، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اعطای گواهینامه شهر گردشگر به شهرهای احراز صلاحیت گردیده در این زمینه، هم زمان با برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی اقتصاد و سرمایه گذاری گردشگری اطلاع داد.

معاون گردشگری اطلاع داد اعطای گواهینامه شهر گردشگر در اولین نمایشگاه بین المللی اقتصاد و سرمایه گذاری گردشگری

محمد محب خدایی اعلام نمود: ایده شهر گردشگر را نه به عنوان یک مقوله انتزاعی بلکه در قالب یک طرح قابل اجرا از سال گذشته مطرح کردیم و پس از مطالعات گسترده علمی و هم چنین بررسی های میدانی و محیطی در تمام استان ها، ظرفیت های اجرای این طرح شناسایی و شاخص ها و استانداردهای آن احصا، تدوین و به استانداری ها، شهرداری ها و هم چنین سازمان برنامه وبودجه ابلاغ گشت.

او اضافه کرد: با توجه به برگزاری جلسات توجیهی با مسئولان استانی در این زمینه، توجه مدیران و متولیان اجرایی شهرها و حتی نمایندگان مجلس و ائمه جماعات به منافع این طرح جذب گشته و طی یک سال گذشته علاقه مندی خاصی در اجرای پروژه ها و طرح ها با پیوست گردشگری در استان ها ایجاد گشته است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه هر یک از شهرها و استان های کشورمان ظرفیت های متعددی در حوزه گردشگری دارند، گفت: به رغم ظرفیت ها و امکانات خوبی که در اقصی نقاط ایران برای جذب گردشگر وجود دارد، ولی این امکانات صرفاً برای پاسخ گویی به احتیاجهای بومی هر منطقه تعریف گشته است، درحالی که با تغییر و تبدیل امکانات و ظرفیت های موجود هر شهر متناسب با احتیاج و سلیقه گردشگران، می توان داشته های هر شهر و استان را تبدیل به امکانی برای جذب گردشگر و ایجاد درآمد کرد. درواقع در اجرای این طرح احتیاجی به ساختن یک شهر گردشگر نیست، بلکه با تغییر رویکرد و برنامه ریزی مناسب و همچنین تزریق برخی شاخص ها و استانداردها به همان داشته ها، می توان روستاها، شهرها و استان ها را به الگوی شهر گردشگر نزدیک کرد و از این طریق برای مردم بومی در وهله نخست و برای کل کشور در وهله دوم، ایجاد شغل و درآمد کرد.

محب خدایی شهرهای یزد، تبریز، همدان و اردبیل را نمونه های شاخص عینی در نزدیکی به الگوی شهر گردشگر دانست و اضافه کرد: رویداد تبریز2018، رویداد همدان2018، ثبت جهانی بافت تاریخی یزد و حرکت هماهنگ و خودجوش مسئولان و مردم استان اردبیل در احیای ظرفیت های گردشگری، موجب الگو گشتن یزد، همدان، تبریز و اردبیل در موضوع شهر گردشگر گشته است و این شهرها می توانند نمونه خوبی برای سایر شهرهای کشور در این زمینه باشند.

او با بیان این که گرایش مسئولان استانی به موضوع گردشگری و منافع آن در حال افزایش است، اضافه کرد: خوشبختانه خیلی از اعتبارات استانی به سمت گردشگری تغییر جهت داده و در برخی استان ها تا 40درصد از بودجه ها با نگاه به حوزه گردشگری تعریف و تخصیص گشته و از سویی در بسیاری از استان ها اکثر طرح ها و پروژه ها در حوزه های مختلف با پیوست گردشگری ارائه و اجرا می گردد.

معاون گردشگری با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی اقتصاد و سرمایه گذاری گردشگری با رویکرد شهر گردشگر از 4 تا 7 شهریور در تهران اعلام نمود: با مانیتورینگ و بررسی میدانی یک سال اخیر از برنامه های استان ها و شهرها برای اجرای شاخص ها و استانداردهای شهر گردشگر، گواهینامه های سطح بندی گشته شهر گردشگر آماده گشته و در این نمایشگاه به مسئولان استانی و شهری شهرهای احراز صلاحیت گشته در این زمینه اعطا خواهد گشت تا انگیزه ای برای کوشش بیشتر در راستای تحقق الگوی شهر گردشگر در اقصی نقاط کشورمان باگشت.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 245

به "معاون گردشگری اطلاع داد اعطای گواهینامه شهر گردشگر در اولین نمایشگاه بین المللی اقتصاد و سرمایه گذاری گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون گردشگری اطلاع داد اعطای گواهینامه شهر گردشگر در اولین نمایشگاه بین المللی اقتصاد و سرمایه گذاری گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید