لیگ برتر فوتبال، استقبال پرسپولیس و استقلال از دربی در جاده تهران - اصفهان

به گزارش مهسان بلاگ، در ادامه هفته بیست ودوم لیگ برتر فوتبال سه ملاقات برگزار می گردد که بدون شک همه نگاه ها به استادیوم نقش دنیا اصفهان خواهد بود.

لیگ برتر فوتبال، استقبال پرسپولیس و استقلال از دربی در جاده تهران - اصفهان

به گزارش خبرنگاران، هفته بیست ودوم لیگ برتر فوتبال امشب (یکشنبه) با برگزاری سه ملاقات پیگیری می گردد که در مهم ترین آنها، تیم های فوتبال سپاهان و پرسپولیس در استادیوم نقش دنیا اصفهان برابر یکدیگر صف آرایی خواهند کرد.

سپاهان - پرسپولیس

فارغ از بازی های همواره حساس پرسپولیس و سپاهان، با نگاه به جدول رده بندی می توان به اهمیت دو چندان این بازی پی برد. سپاهان برخلاف سال های گذشته سال جاری در قامت یک مدعی جدی خودش را نشان داده و به عنوان صدرنشین می خواهد فاصله امتیازی اش را با پرسپولیس بیشتر کند. محرم نویدکیا در اولین سال تجربه سرمربیگری اش توانسته نتایج خوبی بگیرد و طرفداران اصفهانی را بار دیگر به آینده خوش بین کند. ملاقات امشب بهترین فرصت برای شاگردان نویدکیا است که بتوانند با شکست پرسپولیس خود را مدعی اول قهرمانی نشان دهند، اما خوب می دانند برابر تیمی قرار می گیرند که شرایط شان با ملاقات رفت تفاوت دارد، ملاقاتی که با تساوی به خاتمه رسید.

پرسپولیس متفاوت از ملاقات رفت، بازیکنانی چون مهدی ترابی و شهریار مغانلو را اضافه نموده و عیسی آل کثیر نیز پس از خاتمه محرومیتش به ترکیب سرخ پوشان بازگشته است. عملکرد خوب این تیم در آسیا نیز روحیه ای مضاعف به پرسپولیسی ها داده است. در سپاهان نیز، سجاد شهباززاده بهترین فصل فوتبالی اش را سپری می نماید و تقابل او با مدافعان پرسپولیس و حامد لک می تواند به جذابیت های بازی اضافه کند.

تنها نگرانی یحیی گل محمدی خستگی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و دوران بازی و قرنطینه پس از بازگشت از کشور هند بوده است. پرسپولیس این فرصت را دارد که بدون احتساب بازی عقب افتاده خود با پیروزی در این ملاقات جای سپاهان را بگیرد و صدرنشین گردد تا در آستانه دربی روز آدینه با روحیه مضاعف به فکر ملاقات با استقلال باشد. سپاهان نیز می خواهد از پیش بازی دربی نهایت استفاده را به نفع خود ببرد تا در جنگ و هیاهوی پرسپولیس برای دربی خودش را به تنهایی بالا بکشد.

سپاهان با 21 بازی و 44 امتیاز در رده نخست قرار گرفته است و پرسپولیس با 20 بازی 41 امتیازی و در صندلی دوم است.

پیکان - تراکتور

تراکتور با راهنمایی رسول خطیبی نتایج نسبتا خوبی در آسیا کسب کرد و به لطف تساوی روز آخر الاهلی عربستان و الدحیل قطر در گروه استقلال توانست به عنوان تیم دوم گروه خود صعود کند. اتفاقی که برای تبریزی ها افتاد باعث دو برابر شدن انگیزه آنها برای ادامه مسابقات لیگ برتر شد. حریف آنها تیمی است که اگر چه انتظارات را برآورده ننموده اما می خواهد با کسب نتایج مطلوب در ادامه لیگ، صندلی خوبی را به خود اختصاص دهد. تراکتور با 19 بازی و 27 امتیاز در صندلی هشتم است و شاگردان مهدی تارتار با 26 امتیاز و 21 بازی در رده ششم ایستاده اند.

استقلال - ذوب آهن

آخرین بازی در ساعت آشنایی برای شاگردان فرهاد مجیدی برگزار می گردد، چرا که بعضی از بازی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در همین ساعت (22:15) برگزار می شد. استقلال طبق گفته صالح مصطفوی، مربی این تیم با معضلی به نام خستگی وحشتناک بازیکنان روبه رو است. بازی های فشرده و دیر برگزار گردیدن مسابقات در کشور عربستان باعث مصدومیت نفراتی چون وریا غفوری و فرشید اسماعیلی دو کاپیتان استقلال شده که در بازی امشب حضور نخواهند داشت. متین کریم زاده نیز دیگر مصدوم استقلال است و داریوش شجاعیان به دلیل 4 اخطاره شدن غایب خواهد بود.

استقلال هر چقدر هم مشکل خستگی و نبود چند بازیکن کلیدی اش را داشته باشد، فرصتی برای از دست دادن امتیاز ندارد. اگر چه شاگردان فرهاد مجیدی دو بازی کمتر از سپاهان و یک ملاقات کمتر از پرسپولیس دارند، اما خوب می دانند از دست دادن امتیاز به معنای دور شدن از مدعیان اصلی قهرمانی است. شاگردان مجیدی با 34 امتیاز در صندلی سوم ایستاده اند و برای اینکه از نظر روحی روانی برای ملاقات روز آدینه با پرسپولیس بهتر آماده شوند، احتیاج به سه امتیاز این ملاقات دارند.

ذوب آهن با 18 امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفته است و با آمدن مجتبی حسینی کمی به شرایط خودش سر و سامان داده و به گفته مربیان استقلال در فاز دفاعی منجسم تر از گذشته بازی می نمایند. ذوب آهن برای اینکه از منطقه خطر خارج گردد، چاره ای جز دریافت امتیاز در آزادی ندارد.

به گزارش خبرنگاران برنامه ادامه مسابقات هفته بیست ودوم لیگ برتر به توضیح زیر است:

یکشنبه - 19 اردیبهشت

سپاهان - پرسپولیس، ساعت 20:25، استادیوم نقش دنیا اصفهان

پیکان - تراکتور تبریز، ساعت 21:20، استادیوم شهدای شهر قدس

استقلال - ذوب آهن اصفهان، ساعت 22:15، استادیوم آزادی

پنجشنبه - 30 اردیبهشت

پدیده مشهد - گل گهر سیرجان، ساعت 19، استادیوم امام رضا (ع) مشهد

زمان مسابقه فولاد خوزستان - نفت مسجدسلیمان متعاقباً اعلام می گردد.

نتایج سه ملاقات این هفته که شب گذشته برگزار گردید، به توضیح زیر است:

مس رفسنجان صفر - نساجی یک

صنعت نفت صفر - آلومینیوم اراک یک

ماشین سازی 2 - سایپا 2

tani-buy.ir: مجله تانی بای، مقالات اقتصادی و کسب و کار

bigkurosh.ir: مجله کوروش بزرگ، وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 87130

به "لیگ برتر فوتبال، استقبال پرسپولیس و استقلال از دربی در جاده تهران - اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ برتر فوتبال، استقبال پرسپولیس و استقلال از دربی در جاده تهران - اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید