شکست انحصار آمریکا و صرفه جویی 50میلیارد تومانی با فراوری داروی ضدسرطان

به گزارش مهسان بلاگ، تهران- خبرنگاران- محققان کشورمان تعدادی از سیستم های دارورسانی یک ماهه را در درمان سرطان های پروستات و سینه، بلوغ زودرس و بیماری های زنان طراحی و روانه بازار دارویی کشور نموده اند، که علاوه بر شکستن انحصار آمریکا در فراوری این دارو، 50 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی به دنبال خواهد داشت.

شکست انحصار آمریکا و صرفه جویی 50میلیارد تومانی با فراوری داروی ضدسرطان

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی خبرنگاران از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای بهبود طیفی از بیماران از جمله بیماران سرطانی، فراوری سامانه های رهایش تزریقی کنترل شده بر پایه مواد پلیمری توسط جمعی از محققان کشورمان صورت گرفته است، این سامانه پس از تزریق محلول پلیمری به صورت جامد درآمده و توانایی کنترل رهایش دارو را خواهد داشت.

محققان کشورمان با بهره گیری از نیروی جوان و متخصص، تعدادی از سیستم های دارورسانی یک ماهه را در درمان سرطان های پروستات و سینه، درمان بلوغ زودرس و بیماری های زنان طراحی و روانه بازار دارویی کشور نموده اند.

بر اساس این گزارش، ایران با این فراوریات، به توانایی مرتفع کردن احتیاج خود در این زمینه دست یافته و در صورت جلوگیری از واردات داروهای مشابه، بیش از 50 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی را رقم خواهد زد.

محمدتقی فتحی مدیرعامل شرکت دانش بنیان واریان فارمد، در شرح این فراوریات دارویی، بیان نمود: این سامانه های دارویی تشکیل شونده در موضع (In situ forming Drug delivery systems) نام دارند و عملکردشان اینگونه است که با یک حامل زیست سازگار و قابل جذب توسط بدن ترکیب شده و سامانه قابل تزریقی را تشکیل می دهد و با تزریق به بدن، در محل تزریق جامد شده و تشکیل یک کاشتنی (implant) حاوی دارو را می دهد.

این فعال حوزه فناوری در شرح نحوه عملکرد این داروی فراوریشده، گفت: دارو به صورت پیوسته و مداوم از سامانه مذکور رهایش پیدا نموده و به این ترتیب، غلظت دارو به طور مداوم در محدوده های زمانی طولانی (چندین ماه) در خون بیمار ثابت خواهد ماند.

فتحی با اشاره به اینکه فناوری In-Situ forming در جهان در انحصار یک شرکت آمریکایی بوده و اکنون ایران تنها کشور فراوریکننده این دارو به جز آمریکاست، اظهار کرد: استفاده از این فناوری علاوه بر مزایای بسیار درمانی، راحتی بیمار و کاهش هزینه درمان مزیت هایی همچون جلوگیری از خروج ارز از کشور، دسترسی راحت دارو و کیفیت بالای آن، بومی سازی دانش فراوری و فرمولاسیون را نیز به همراه دارد که باعث جلوگیری از کمبود دارو در کشور می گردد.

فتحی قیمت فروش محصول را 190 هزار تومان ذکر کرد و گفت: این مبلغ در مقایسه با داروهای کمیاب و خارجی مشابه بسیار مقرون به صرفه است و موضوع مهم این است که 90 درصد این مخارج تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

این فعال حوزه فناوری در ادامه از فراوری داروی تریپتورلین سه ماهه اطلاع داد و با اشاره به اینکه، این دارو نیز به زودی فراوری و روانه بازار خواهد شد، درعین حال اضافه کرد: اما موفقیت احتیاجمند نگاه متداوم مسئولان کشوری است تا ضمن جلوگیری از واردات محصولات مشابه خارجی بستر فعالیت در حوزه درمانی برای محققان داخلی فراهم گردد.

علمی ** 1836 ** 1055

تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: ایرنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8056

به "شکست انحصار آمریکا و صرفه جویی 50میلیارد تومانی با فراوری داروی ضدسرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست انحصار آمریکا و صرفه جویی 50میلیارد تومانی با فراوری داروی ضدسرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید