سیستم عامل مخصوص تبلت های اپل معرفی شد

به گزارش مهسان بلاگ، اپل سیستم عامل جدیدی به نام iPad OS را معرفی کرد که مخصوص تبلت های این شرکت طراحی شده است.

سیستم عامل مخصوص تبلت های اپل معرفی شد

به گزارش خبرنگار ، شرکت بزرگ اپل طبق رسم هر ساله خود کنفرانس جهانی توسعه دهندگان را برگزار کرد. این مراسم روز دوشنبه در سن خوزه کالیفرنیا برگزار گشت و طی این کنفرانس، توسعه دهندگان شرکت اپل محصولات جدیدی از جمله سیستم عامل های جدید iOS 13، iPad OS و Watch OS و همچنین مانیتورهای جدید Mac Pro را به صورت رسمی معرفی کرد.

آیپدهای اپل به عنوان محبوب ترین تبلت های جهان شناخته می شوند و همین دلیل قانع کننده ای است تا اپل یک نسخه دوباره طراحی شده مستقل از iOS را برای این تبلت ها معرفی کند تا با برنامه هایی که به صورت مستقل برای آیپدها طراحی شده اند، سازگار باشد. با این حال، تبدیل شدن آیپدها به یک سخت افزار غول و داشتن مشخصات خوب و عقب نگه داشتن این تبلت ها توسط سیستم عامل iOS دست به دست هم دادند تا اپل سیستم عامل مستقل iPad OS را برای آیپد معرفی کند.

در ظاهر، iPad OS شبیه به همان iOS است اما حالا، دارای قابلیت ها، ژست ها و سیستم گسترده ای است. اولین ویژگی این سیستم عامل این است که ظاهری جدید به تبلت بخشیده است. iPad OS قادر است برنامه های بیشتری را روی صفحه خانه خود جای دهد. آیپدهایی با صفحه های بزرگتر به طور قطعی ظاهری بهتر خواهند داشت چرا که پیش از این، جای خالی زیادی در صفحه خانه آن ها دیده می شد. علاوه بر این، کاربران می توانند ویجت های مورد نظر خود را روی صفحه اصلی تبلت پین کنند.

قبل از این، با سیستم عامل iOS کاربران برای انجام کارهای مختلف در ویندوزهای باز شده مجبور بودند به محیط اصلی بازگردند و دوباره برنامه را باز کنند اما حالا ژست هایی به iPad OS اضافه شده است تا کاربران به راحتی بتوانند مالتی تسکینگ را انجام دهند. برای این کار دو ژست Slide Over و Split View به سیستم عامل اضافه شده است. Slide Over مانند یک آیفون کوچک عمل خواهد کرد و کاربران به راحتی می توانند با کشیدن پایین برنامه آن را باز کنند. Split View هم این امکان را برای کاربران فراهم خواهد کرد تا آن ها بتوانند یک اپلیکیشن را در دو قسمت صفحه نمایش باز کنند و به راحتی کار خود را در دو قسمت نمایشگر روی یک اپلیکیشن انجام دهند.

زمینه دیگری که در iPad OS به طور چشمگیری پیشرفت کرده، ویرایش متون است. برای هایلایت کردن متون در سیستم عامل جدید تبلت های اپل دیگر لازم نیست کلمات را نگه داشت، فقط کافی است کاربر روی متن انگشت خود را بکشد. به همین صورت، کپی و کات کردن هم فقط با سه انگشت انجام می شود. جمع کردن انگشتان متون را کپی می کند و دو بار این کار را انجام دادن متن را کات می کند و با باز کردن انگشتان متن در جایی که کاربر می خواهد ظاهر می شود. همچنین با کشیدن سه انگشت به چپ یا راست دستور لغو یا دوباره انجام دادن وظیفه داده می شود. در آخر هم می توان به تغییر صفحه کلید تایپ به اندازه آیفونی آن اشاره کرد که به کاربر کمک می کند تا با کشیدن انگشت روی صفحه کلید متن خود را تایپ کند.

قلم هوشمند اپل پیش از این دارای عکس العمل خوبی بود اما ایم عکس العمل در20 میلی ثانیه بود که حالا اپل این مقدار را به 9 میلی ثانیه کاهش داده است. همچنین برای نشانه گذاری با Apple Pencil دیگر لازم به انجام کار خاصی نیست و فقط باید آن را از یک گوشه به گوشه دیگر کشید تا صفحه علامت گذاری شود.

برنامه Files در iPad OS بروزرسانی خواهد شد. این بار جستجو در این برنامه راحت تر شده است و حالتی شبیه به پیدا کردن فایل ها در مک به آن اضافه شده است. قابلیتی که به کاربران امید بیشتری می دهد این است که این سیستم عامل از درایوهای فلش USB و کارت حافظه پشتیبانی خواهد کرد.

قابلیت جدید iPad OS و MacOS این است که به کاربران این اجازه را می دهد تا از تبلت خود به عنوان نمایشگر دوم برای رایانه شخصی یا لپتاپ مک خود استفاده کنند. آیپدها می توانند به عنوان بخش گسترش یافته بخشی یا تابلوی نقاشی برای کنترل بهتر مورد استفاده قرار گیرند.

سیستم عامل های جدید اپل چه زمانی عرضه می شوند؟

گفتنی است، این سیستم عامل قرار است همراه با عرضه iOS 13 در پاییز امسال، برای تبلت های iPad Air 2 و مدل های جدیدتر عرضه شود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 10360

به "سیستم عامل مخصوص تبلت های اپل معرفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم عامل مخصوص تبلت های اپل معرفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید