خروج؛ از جدیدترین فیلم ابراهیم حاتمی کیا چه می دانیم؟

به گزارش مهسان بلاگ، ابراهیم حاتمی کیا سال جاری با فیلم خروج به جشنواره فجر می آید؛ فیلمی که از اوایل تابستان مراحل پیش فراوری خود را شروع کرد و بازیگران آن اواسط شهریور جلوی دوربین رفتند.

خروج؛ از جدیدترین فیلم ابراهیم حاتمی کیا چه می دانیم؟

فیلم برداری خروج حدودا 3 ماه طول کشید و اخیرا آگاه شدیم فرایند فیلم برداری که در شهرهای تهران، قم و گچساران ادامه داشت، به سرانجام رسیده است.

گفته می گردد که خروج فیلمی خواهد بود با اشارات سیاسی و اجتماعی. داستان فیلم درباره سفر تعدادی پنبه کار سیل زده به شهر تهران است؛ این پنبه کاران که بر اثر سیل محصولات شان را از دست داده اند با وعده هایی روبرو شده اند که دروغ از آب درآمده و برای اعتراض به نهاد ریاست جمهوری می فرایند. بعضی از بازیگران جدیدترین اثر حاتمی کیا همچون کامبیز دیرباز معتقدند خروج متفاوت ترین فیلم حاتمی کیا است.

جهانگیر الماسی، پانته آ پناهی ها، محمدضا شریفی نیا، فرامرز قریبیان، سام قریبیان، محمد فیلی، آتش تقی پور، اکبر رحمتی، فرزاد حسنی، رامین پورایمان و محسن صادقی نسب از دیگر بازیگران بیستمین فیلم سینمایی حاتمی کیا خواهند بود. الماسی از بازیگران خروج که حدود 10 سال از سینما دور بوده است می گوید: نمیخواهم از اصطلاح وسترن استفاده کنم اما فیلم حاتمی کیا مخاطب را به شدت به یاد آثار وسترن و سینمای کلاسیک هالیوودی و سینمای اروپا به خصوص لهستان و مجارستان می اندازد، فیلم خروج از نظر من به شدت در سینمای ایران سر و صدا خواهد نمود.

سومین همکاری حاتمی کیا با موسسه اوج پس از فیلم های بادیگارد و به وقت شام در روزهای گذشته با بعضی حواشی نیز همراه بوده است. ابتدای آذرماه بود که روزنامه ها خبر از مشکلاتی در فرایند فراوری فیلم دادند. روزنامه فرهیختگان در این مورد نوشت: موضوعی که در روزهای اخیر نسبت به فیلم جدید حاتمی کیا مطرح شده بود اینکه سنگ اندازی بعضی مدیران دولتی نسبت به فیلمبرداری یک صحنه از فیلم، باعث به تعویق افتادن فراوری فیلم در تهران شده است و گروه مجبور می گردد، فیلمبرداری را جای دیگری انجام دهد.

موضوع دیگری که اخیرا توجه رسانه ها را به خود جلب کرد خبر ایفای نقش معاون اول رییس جمهور توسط محمدرضا شریفی نیا بود. براساس اخباری که در روزهای اخیر منتشر شده شریفی نیا از نظر گریم و بیان شباهت چندانی با اسحاق جهانگیری ندارد اما به شکل کلی تر و با توجه به اشارات سیاسی اثر می توان شریفی نیا را اسحاق جهانگیری ِ فیلم حاتمی کیا در نظر گرفت.

ابراهیم حاتمی کیا آخرین بار با فیلم سینمایی به وقت شام در جشنواره فجر حضور داشت. به وقت شام از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر 3 سیمرغ بلورین در رشته های بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی متن و بهترین صداگذاری دریافت کرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 29996

به "خروج؛ از جدیدترین فیلم ابراهیم حاتمی کیا چه می دانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج؛ از جدیدترین فیلم ابراهیم حاتمی کیا چه می دانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید