حصارهای بلند در راه رسیدن به دوبنده تیم ملی، کشتی به انتخابی تیم ملی زنده است

به گزارش مهسان بلاگ، در حالی که کشتی از امروز تا توکیو در 6 وزن المپیکی آزاد و فرنگی خلاصه می شود و خیلی از مدعیان مجبور به تغییر وزن هستند، برگزاری مسابقه انتخابی بیش از هر زمان دیگری یک ضرورت است.

حصارهای بلند در راه رسیدن به دوبنده تیم ملی، کشتی به انتخابی تیم ملی زنده است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، اهمیت برگزاری مسابقه انتخابی برای معرفی ملی پوشان بر هیچ کسی پوشیده نیست. از گذشته تا امروز، تا بوده، مسابقه انتخابی در کشتی و انتخاب ملی پوش، حرف اول را زده است. این بدین معنا نیست که انتصاب در هیچ وزنی جایز نیست و تاریخ نشان می دهد که گاهی نظر سرمربی بر مسابقه انتخابی ارجح است و او با دید فنی اش دست به انتخابی می زند که نتیجه خوبی عاید کشتی می شود، اما این موضوع شاید شامل یک وزن شود که البته باز هم تنها با برگزاری مسابقه انتخابی و پایبندی به آن است که عدالت تا حدود بسیار زیادی به اجرا درمی آید.

مسابقه ای انتخابی با شرایطی برابر برای همه کشتی گیران و با فاصله زمانی یکسان قطعا می تواند تا حدود بسیار زیادی نقدها و گلایه ها را کم کند.

در چندین دهه فعالیت کشتی ایران، با قهرمانانی روبرو بوده ایم که به اصطلاح کشتی گیر مسابقه خارجی محسوب می شوند و هرچند که در بین مدعیان داخلی به فرد یا افرادی مبارزه را باخته باشند، اما از همه مدعیان داخل کشور، در مسابقه خارجی بهتر کشتی می گیرند. در چنین مواقعی شاید عده زیادی این حق را برای سرمربی تیم قائل باشند که براساس دید فنی اش بتواند دست به انتصاب بزند اما باز هم عده بسیاری از کارشناسان نظرشان این است که ملی پوش باید روی تشک و مسابقه رودررو انتخاب شود.

با برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی است که امید و انگیزه بین کشتی گیران جوان ایجاد می شود که برای شکست بزرگان تلاش کنند و طبیعتاً داشتن چندین گزینه در یک وزن، شرایط را برای کسب مدال جهانی و المپیک هموارتر می کند.

از دل رقابت داخلی است که مدال تضمین می شود و هرگاه دو تا سه مدعی خوب و باانگیزه در کنار هم داریم، شانس کسب مدال مان بیشتر است. کشیدن حصار در تیم ملی و مرزبندی قهرمانان، چیزی جز شکست برای کشتی ما به همراه نخواهد داشت.

کشتی گیر وقتی احساس کند هر تلاشش به دلیل عدم برگزاری مسابقه انتخابی رودررو و با شرایط برابر، به در بسته خواهد خورد، هرچقدر هم استعداد و توانمندی داشته باشد، انتها خسته می شود و به این شکل هم صاحب دوبنده تیم ملی بدون رقیب می ماند و این انگیزه و رقابت را از بین می برد و هم فاصله پشتوانه ها با نفرات اول زیاد خواهد شد.

در سال المپیک برگزاری مسابقه انتخابی شاید بیش از هر زمان دیگری یک الزام باشد؛ به ویژه زمانی که مسابقات جهانی در 10 وزن برگزار می شود و اتحادیه جهانی تنها 6 وزن از آن را در المپیک شرکت می دهد.

وقتی از اوزان جهانی، 4 وزن در المپیک کم می شود، مدعیان این چهار وزن با لحاظ کردن شرایط وزنی شان، به یک وزن بالاتر یا پایین تر کوچ خواهند کرد تا شانس خود برای شرکت در المپیک امتحان کنند.

معمولا هم به خاطر سختی بازگشت به یک وزن پایین تر، کشتی گیران وزن بالاتر را انتخاب می کنند، مگر در موارد خاص. در این شرایط برای آنکه عدالت حکمفرما شود، برگزاری مسابقه انتخابی رودررو و در شرایطی مساوی برای همه کشتی گیران می تواند تیم بهتری را روانه المپیک کند.

قطعاً فدراسیون کشتی نیز بیش از سایر افراد بر این موضوع واقف است و این انتظار وجود دارد که با توجه به اتمام مسابقات جهانی و با لحاظ قرار دادن پیکارهای گزینشی و دیگر میدان های بین المللیِ پیش روی کشتی ایران، هر چه سریع تر زمان و شرایط برگزاری مسابقات انتخابی تیم های ملی آزاد و فرنگی روشن شود تا مدعیان با علم به برنامه ها بتوانند زمان بندی درستی در خصوص تمرینات و آمادگی جسمانی شان داشته باشند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18020

به "حصارهای بلند در راه رسیدن به دوبنده تیم ملی، کشتی به انتخابی تیم ملی زنده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حصارهای بلند در راه رسیدن به دوبنده تیم ملی، کشتی به انتخابی تیم ملی زنده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید