جوایز قهرمانان باز به حساب فدراسیون برگشت نخورد؟!

به گزارش مهسان بلاگ، رقابت های وزنه برداری فجرکاپ در حالی قرار است سال جاری به عنوان مسابقه گزینشی المپیک 2020 برگزارشود که هنوز تکلیف برخی ستاره های ملی پوش کشورمان برای وزنه زدن در این مسابقه تعیین نیست.

جوایز قهرمانان باز به حساب فدراسیون برگشت نخورد؟!

بلاتکلیفی برخی ستاره های وزنه برداری برای وزنه زدن در جام فجر!

رضا عباسپور - چهارمین دوره تورنمنت بین المللی وزنه برداری جام فجر درحالی قرار است از تاریخ 1تا 5 مارس 2019 (10تا 14 اسفند) در اهواز برگزارگردد که این دوره از مسابقات طبق اعلام فدراسیون وزنه برداری در تقویم فدراسیون بین المللی این رشته ورزشی به عنوان تورنمنت گزینشی المپیک 2020 ثبت شده است. دقیقا مثل اولین دوره مسابقات بین المللی فجر که در تهران و تالار وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی این مسابقات با حضور رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری (تاماش آیان) و مدیران ارشد فدراسیون جهانی و کنفدراسیون قاره آسیا، اروپا و افریقا در کلاس و سطح کیفی بالا با رعایت تمامی استانداردهای جهانی برگزار گردید.

طبق اعلام سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری این دوره ازتورنمنت بین المللی فجر در اهوزا قرار است طبق قوانین و استانداردهای جدید مصوب شده بین المللی در7 وزن مردان (اوزان جدید المپیکی) برگزار گردد. 7 وزنی که می تواند برای شرکت نمایندگان در این تورنمنت حکم حضور در یکی از مراحل شش گانه کسب سهمیه ورودی به بازی های المپیک 2020 توکیو را داشته باشد. طبق برنامه ریزی فدراسیون وزنه برداری ایران و قوانینی که برای این دوره از مسابقات بین المللی فجر در نظر گرفته شده است، هر کشور می تواند یک تا پنج وزنه بردار، یک مربی، یک همراه و یک سرپرست داشته باشند و کشورهایی که در نظر دارند بیش از پنج وزنه بردار در این مسابقات بیاورند، باید هزینه های مربوط به اسکان و تغذیه و سایر موارد مربوط به مسابقات را خودشان پرداخت نمایند.

وزنه برداری ایران طبق آنچه که در پروتکل برگزاری مسابقات اعلام شده است، قرار است دو تیم را در این دوره از بازی ها آماده رقابت کند. بنابراین گزارش ترکیب هر دو تیم از کشورمان به صورت کامل در هفت وزن اختصاصی مربوط به بازی های المپیک آینده است. البته نتیجه تیم دوم در جدول امتیازی مسابقات برای معین شدن تیم های اول تا سوم جدول رده بندی محاسبه نمی گردد و امتیازی هم برای تیم دوم ایران درخصوص ثبت امتیاز گزینشی المپیک در نظر گرفته نمی گردد. با این حال اما هنوز تکلیف حضور و وزنه زدن برخی چهره های شاخص و مدال دار وزنه برداری ایران همچون کیانوش رستمی، محمدرضا براری، سهراب مرادی، علی هاشمی، سعید علی حسینی و...، در این رویداد که حکم گزینشی بازی های المپیک 2020 توکیو را ایفا می نماید معین نیست. زیرا حواشی ایجاد شده بین این طیف از ستاره های وزنه برداری با دست اندرکاران فدراسیون و کادرفنی اندکی شرایط را برای وزنه زدن آنها در این رویداد پیچیده تر از قبل نموده است. -

برگزاری تورنمنت فجر در 7 وزن المپیکی

چهارمین دوره مسابقات بین المللی فجر قرار است در اوزان المپیکی یعنی دسته های وزنی (61 کیلوگرم، 67 کیلوگرم، 73 کیلوگرم، 81کیلوگرم، 96 کیلوگرم، 109 کیلوگرم و109+کیلوگرم) طی سه روز متوالی در اهواز برگزار گردد. همچنین طبق تایید کمیته برگزاری مسابقات فجر، این دوره از رقابت ها چون به عنوان میدان گزینشی المپیک 2020 توکیو در تقویم رسمی فدراسیون جهانی وزنه برداری حک شده است، براساس سیستم سینکلر، 6 وزنه بردار اول مسابقات، جوایز دلاری قابل توجهی دریافت می نمایند که مبلغ آن طبق آنچه که میزبانی مسابقات برای سیستم پاداش دهی این دوره از پیکارها در نظر گرفته است، به ترتیب برای نفر اول: 6 هزار دلار، نفردوم: 5 هزار دلار، نفرسوم: 4 هزاردلار، نفرچهارم: 2500 دلار، نفرپنجم: 1500 دلار و درنهایت نفرششم: 1000دلار در نظر گرفته شده است. البته اگر مثل سال قبل احیانا با نظر رییس فدراسیون وزنه برداری ابتدا جوایز دلاری قهرمانان خودی به خاطر مسائل مالی فدراسیون و دغدغه های فراوان مربوط به مسائل ارزی کشور در یک حرکتی خودجوش ابتدا از پاداش دلاری به یورور تبدیل نگردد و سپس بدتر از آن بعد از مراسم اهداء مدال به قهرمانان، مثل سال گذشته توسط رییس فدراسیون وزنه برداری در پشت صحنه مسابقه این پاداش نقدی با تهدید از قهرمانان مظلوم وزنه برداری ایران پس گرفته نگردد! قطعا اگر این حواشی خودساخته در اهواز دوباره سرو صدا و حاشیه ایجا نکند، مطمئنا دریافت امتیاز برگزاری تورنمنت گزینشی المپیک می تواند باعث ارتقاء سطح کیفی و کمی مسابقات جام فجر سال جاری برخلاف سال گذشته گردد.

سال گذشته اگرچه ما میزبان تورنمنت فجر در اهواز بودیم اما انصافا مسابقات برگزار گردیده نه از نظر سطح کیفی و نه از نظر کمی به هیچ وجه چنگی به دل نمی زد. همین موضوع هم باعث شد مدیرکل ورزش و جوانان استان همان موقع بلافاصله بخاطر دلخوری که از وضعیت موجود داشت، لب به گلایه از مسئولان فدراسیون گگردد و صراحتا اظهار داشت که دیگر تمایلی برای میزبانی از مسابقات ضعیف جام فجر در رشته وزنه برداری با این وضعیت اسف بار ندارد! اما خب با رایزنی های مسئولین هیت وزنه برداری استان و توجه بیشتر دست اندرکاران فدراسیون نسبت به برگزاری باکیفیت این تورنمنت، سال جاری با توجه به در پیش بودن بازی های المپیک، دریافت امتیاز میزبانی برگزاری تورنمنت فجر بعنوان بازی های گزینشی المپیک پیش رو قطعا خیلی می تواند به بالارفتن سطح کیفی و کمی مسابقات و نیز جلب رضایت مسئولان ورزشی و سیاسی استان خوزستان بعنوان میزبان مسابقات یاری کند.

علاوه بر موضوعات مهمی که در خصوص برگزاری تورنمنت وزنه برداری فجر در اهواز گفتیم، قطعا برنامه ریزی و معین شدن تقویم این دوره از مسابقات و ارسال آن به فدراسیون جهانی کار قابل تحسینی بود که صورت گرفت و نسبت به سال قبل به نظم و ترتیب بهتری قرار است در زمان مربوط به خودش عملیاتی گردد. برهمین اساس، و طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات وزنه برداری جام فجر، این دوره از بازی ها قرار است به تریتب و زمانبندی زیر برگزار گردیده و به اجرا درآید:

شنبه 11 اسفند

آغاز مسابقه دسته 61 کیلوگرم :راس ساعت 13عصر

آغاز مسابقه دسته 67 کیلوگرم: راس ساعت 17:30 عصر

افتتاحیه چهارمین دوره تورنمت بین المللی فجر: راس ساعت 16عصر

یکشنبه 12 اسفند

آغاز مسابقه دسته 73 کیلوگرم:راس ساعت 13عصر

آغاز مسابقه دسته 81 کیلوگرم: راس ساعت 15:30عصر

آغاز مسابقه دسته 96 کیلوگرم:راس ساعت 18عصر

دوشنبه 13 اسفند

آغاز مسابقه دسته 109 کیلوگرم:راس ساعت 13عصر

آغاز مسابقه دسته 109+کیلوگرم: راس ساعت 16عصر

مراسم اختتامیه چهارمین دوره تورنمت بین المللی فجر: راس ساعت 18:30عصر

5، 1

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3286

به "جوایز قهرمانان باز به حساب فدراسیون برگشت نخورد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوایز قهرمانان باز به حساب فدراسیون برگشت نخورد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید