فراوری داروهای آهسته رهش سرطانی توسط یک شرکت دانش بنیان

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدتقی فتحی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان فراوری کننده داروهای آهسته رهش سرطانی گفت: این سامانه های دارویی تشکیل شونده در موضع (In situ forming Drug delivery systems) نام دارند و نحوه عملکردشان به این صورت است که با یک حامل زیست سازگار و قابل جذب توسط بدن ترکیب شده و سامانه قابل تزریقی را تشکیل می دهد و با تزریق به بدن، در محل تزریق جامد شده و تشکیل یک کاشتنی (implant) حاوی دارو را می دهد.

فراوری داروهای آهسته رهش سرطانی توسط یک شرکت دانش بنیان

این فعال حوزه فناوری با شرح در مورد نحوه عملکرد این داروی فراوریشده اعلام کرد: دارو به صورت پیوسته و مداوم از سامانه مذکور رهایش پیداکرده و بدین وسیله غلظت دارو به طور مداوم در محدوده های زمانی طولانی (چندین ماه) در خون بیمار ثابت خواهد ماند.

فتحی با اشاره به اینکه فناوری In-Situ forming در جهان در انحصار یک شرکت آمریکایی بوده و کشور ما تنها کشور فراوریکننده این دارو به جز آمریکاست، اظهار کرد: استفاده از این فناوری علاوه بر مزایای بسیار درمانی، راحتی بیمار و کاهش هزینه درمان مزیت هایی همچون جلوگیری از خروج ارز از کشور، دسترسی راحت دارو و کیفیت بالای آن، بومی سازی دانش فراوری و فرمولاسیون را نیز به همراه دارد که باعث جلوگیری از کمبود دارو در کشور می گردد.

وی با اشاره به وجود شبکه پرستاری در راستای استفاده از این سامانه در مراکز درمانی گفت: این شرکت دانش بنیان باوجود شبکه پرستاری منسجم به آموزش آن ها به منظور نحوه تزریق و پیگیری وضعیت بالینی بیمار پرداخته است، تا انجام امور درمانی زیر نظر متخصصان در کشور انجام گردد.

فتحی قیمت فروش محصول را 190 هزار تومان خواند و گفت: این مبلغ در مقایسه با داروهای کمیاب و خارجی مشابه بسیار مقرون به صرفه است و موضوع مهم این است که 90 درصد این مخارج تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

این فعال حوزه فناوری در انتها از فراوری داروی تریپتورلین سه ماهه اطلاع داد و گفت: این دارو نیز به زودی فراوری و روانه بازار خواهد شد. اما احتیاج موفقیت نگاه متداوم مسئولان کشوری را می خواهد تا ضمن جلوگیری از واردات محصولات مشابه خارجی بستر فعالیت در حوزه درمانی را برای محققان داخلی فراهم کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8051

به "فراوری داروهای آهسته رهش سرطانی توسط یک شرکت دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری داروهای آهسته رهش سرطانی توسط یک شرکت دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید