شرح مدیرعامل شرکت شهر سالم درباره اعلام آمادگی برای خرید واکسن کرونا

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرعامل شرکت شهر سالم گفت: دولت باید بداند وقتی قرار باشد به وسیله واسطه ها واکسن تهیه گردد هم نظارت بر سلامت این واکسن ها و هم مسئله قیمت بسیار مهم خواهد بود.

شرح مدیرعامل شرکت شهر سالم درباره اعلام آمادگی برای خرید واکسن کرونا

به گزارش خبرنگاران دکتر حمید چوبینه درباره افزایش مبتلایان به کرونا پس از تعطیلات نوروز سال جاری برخلاف نوروز 1399 گفت: سال گذشته وحشتی که برای مردم نسبت به بیماری کرونا پیش آمده بود، باعث شد تا بیشتر رعایت نمایند و هم اینکه دستورالعملی که صادر شد ترددها را کمتر کرد اما سال جاری رعایت دستورالعمل ها به دلیل اینکه فاصله زمانی بیشتری نسبت به سال قبل طی شده بود و با توجه به اینکه آن وحشت قبلی هم بین مردم وجود نداشت و هم اینکه آزادی عمل بیشتری برای تردد داشتند، باعث شد تا شاهد افزایش شمار مبتلایان باشیم.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران ادامه داد: البته این شدت ابتلا نسبت به شرایط قبلی انجام شده است. این را هم نمی گردد گفت که در حال حاضر میزان مبتلایان ما نسبت به سال گذشته کم یا زیاد شده است بلکه نسبت به شرایط پیش از آغاز سال نو بیشتر شده است. ما آن زمان در بحث کاهش میزان مبتلایان در پیک سرازیری بودیم اما الان دوباره در حال اوج دریافت هستیم. نوروز سال گذشته زمان اوج دریافت بیماری بود و آن شرایط و تدبیری که صورت گرفت برای اینکه ترددها کمتر گردد و مردم هم بیشتر رعایت کردند منجر به این شد که در آن مقطع بیماری کنترل گردد و موج ابتلا تا حدودی فروکش کند.

وی درباره بعضی نگرانی ها از ورود بخش خصوصی به حوزه خرید واکسن گفت: در حال حاضر شرایط ورود بخش خصوصی به مسئله تامین واکسن یک شرایط معمولی نیست. بیشتر شرکت ها یا کارخانه های سازنده واکسن کرونا متاسفانه همه واکسن هایی که فراوری نموده اند را پیش فروش نموده اند. دولت ها به طور مستقیم این امکان برایشان فراهم بود که بتوانند واکسن را به وسیله شرکت های سازنده و دولت ها تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی تامین نمایند اما تامین واکسن توسط دولت ما شاید به دلیل عوامل مختلف نتوانسته در زمان مناسبش انجام گردد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران اضافه نمود: اما حالا بعد از اینکه دست شرکت ها و بخش خصوصی برای خرید واکسن در حال باز شدن است، به وسیله شرکت های اصلی سازنده واکسن این امکان فراهم نیست و این تامین واکسن به وسیله واسطه ها امکان تحقق دارد. وقتی هم که به وسیله واسطه ها قرار باشد این تامین واکسن انجام گردد قطعا قیمت تمام شده آن چیزی نخواهد بود که کارخانه در اختیار واسطه ها قرار می دهد بنابراین احتمالا با قیمت بیشتری واکسن در اختیار بخش خصوصی کشورمان قرار بگیرد تا موقعیت های دیگری اگر هست روی این کار غالب نگردد. به همین خاطر من احساسم این است که واکسن به هر قیمتی که منصفانه باشد و سودی هم در بر داشته باشد اگر به دست مردم برسد مطلوب خواهد بود.

وی در ادامه اظهارکرد: بخش هایی که خودشان بتوانند پرداخت هزینه واکسن را حتی برای اقشار آسیب پذیر بر عهده بگیرند می توانند این تامین واکسن را محقق نمایند. با این کار بار از دوش دولت برداشته می گردد. اگر سازمان ها، نهادها و وزارتخانه ها متعهد شوند برای پرداخت هزینه واکسن کارکنان خودشان دست دولت هم باز می گردد تا به بخش های محروم تر جامعه رسیدگی کند. اینجا مساله فقط این نیست که قیمت تمام شده برای واکسن به چه صورتی خواهد بود. اگر نظارتی وجود داشته باشد قیمت تمام شده برای واکسن در همه جای جهان تعیین است. البته این درست است که گاهی ممکن است رفتارهای سودجویانه ای در این زمینه اتفاق بیفتد. چون این قضیه مربوط به مساله سلامت می گردد باید رعایت اخلاق بگردد و سودجویی هایی که به سلامت مردم آسیب می زند در این موضوع توسط صادرنمایندگان، واردنمایندگان، فروشندگان و تامین نمایندگان انجام نگردد. اما به هر حال درباره هزینه های تمام شده دولت باید بداند وقتی قرار باشد به وسیله واسطه ها واکسن تهیه گردد هم نظارت بر سلامت این واکسن ها و هم مسئله قیمت بسیار مهم خواهد بود.

چوبینه اعلام آمادگی برای خرید واکسن را نشانه تغییر موقعیت شرکت شهر سالم ندانست و گفت: اعضای شورای شهر چندین بار مصاحبه هایی داشتند و در جاهای مختلف گفت وگوهایی درباره شرکت ما انجام شده بود. ما گفتیم در صورت تکلیف شورای شهر و شهرداری تهران برای یاری به حال مردم و سلامت همکاران و بازنشتگانمان در شهرداری تهران ما برای ورود به این عرصه آمادگی لازم را داریم.

به گزارش شهرداری تهران، وی در سرانجام گفت: یک کار خوب شهرداری تهران که همواره در آن پیشرو بوده، دورکاری است. معاونت محترم منابع انسانی و برنامه ریزی در حال حاضر کارکنانش را به نصف تقلیل داده است. اگر سازمان ها، وزارتخانه ها، ادارات، کارخانه ها و جاهایی که احتیاج به باز بودنشان به صورت اورژانسی برای این شرایط خاص نیست اگر تعطیل شوند و کارهای روزمره در حد معمول و مورد احتیاج انجام گردد شاید بار این پیک ابتلا کمتر گردد. چون اگر مثلا یک فرصت دو هفته ای فراهم گردد ان شاالله پیک فروکش کند و شاهد ابتلای کمتر مردم به این بیماری باشیم.

fungroups.ir: گروه سرگرمی، مجله و انجمن سرگرمی

namit.ir: نامیت | مجله بازاریابی و مدیریت بازار

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 82907

به "شرح مدیرعامل شرکت شهر سالم درباره اعلام آمادگی برای خرید واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح مدیرعامل شرکت شهر سالم درباره اعلام آمادگی برای خرید واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید