ترامپ: پرونده مانافورت ربطی به من ندارد

به گزارش مهسان بلاگ، اعضای هیئت منصفه یک دادگاه در آمریکا پل مانافورت، رئیس سابق کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ را در هشت مورد از 18 اتهام عمدتا مالیاتی و بانکی که علیه وی مطرح گردیده بود، گناهکار بیان کرد. این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا توضیح داد، هیچ رابطه ای با پرونده رئیس سابق کمپین انتخاباتی اش ندارد.

ترامپ: پرونده مانافورت ربطی به من ندارد

به گزارش خبرنگاران، دادگاه الکساندریا در ایالت ویرجینیای آمریکا روز سه شنبه پل مانافورت، رئیس کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را در هشت اتهام گناهکار شناخت.

این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا توضیح داد، هیچ رابطه ای با پرونده رئیس سابق کمپین انتخاباتی اش ندارد.

ترامپ بعد از ورودش به ویرجینیا در میان طرفدارانش گفت: این مساله ارتباطی به من ندارد.

وی با اشاره به تحقیقات در مورد ارتباط کمپین انتخاباتی اش با روسیه مدعی شد: من هیچ ارتباطی با پرونده روسیه ندارم.

رئیس جمهوری آمریکا نسبت به محکومیت مانافورت ابراز تاسف و او را مردی خوب توصیف کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترامپ گفت: من از این تصمیم بسیار ناراحتم و محکومیت او جزئی از کمپین ظالمانه ای است که انتخابات 2016 به همراه داشت.

ترامپ در اشاره به کمپین های انتخاباتی رونالد ریگان و رابرت جوزف دول، سناتور سابق عضو حزب جمهوریخواه ایالات متحده آمریکا تاکید نمود: مانافورت به نفع مردم بسیاری کار کرد.

در جریان دادگاه 18 اتهام علیه وی مطرح شد که از این میان مانافورت به ارتکاب هشت مورد مجرم شناخته شد. هشت اتهامی که اعضای هیئت منصفه درباره آن به توافق رسیده اند عبارتند از پنج مورد اظهارنامه مالیاتی دروغین، یک مورد پنهان کردن حساب بانکی خارجی و یک فقره اختلاس بانکی.

به این ترتیب ممکن است که او به تحمل 80 سال زندان محکوم گردد. با این وجود دادگاه هنوز هیچ حکمی درباره میزان مجازات مانافورت صادر ننموده است. حکم نهایی روز 29 اوت منتشر خواهد شد.

محاکمه مانافورت در پی تحقیقات رابرت مولر، دادستان ویژه رسیدگی به موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میسر شد.

اعضای هیئت منصفه دادگاه، واقع در الکساندریای ایالت ویرجینیا نتوانستند در مورد 10 اتهام به توافق برسند؛ قاضی روند دادرسی درباره آن 10 اتهام را مختومه اظهار داشت.

دادگاه مانافورت اولین محاکمه علنی است که در پی تحقیقات ویژه درباره تبانی احتمالی روسیه با ستاد تبلیغاتی ترامپ برگزار می گردد.

مانافورت که مشاور سیاسی بوده و رئیس کمپین انتخاباتی رئیس جمهوری آمریکا را حدود سه ماه راهنمایی می کرد اظهار بی گناهی نموده است.

هیچ یک از اتهاماتی که علیه وی در دادگاه مطرح شد به تحقیقات تبانی احتمالی میان کمپین دونالد ترامپ و روسیه ارتباطی ندارد.

دادستان ها گفتند که مانافورت برای پنهان کردن ده ها میلیون دلار درآمد در 30 حساب بانکی خارجی در سه کشور مختلف کوشش نموده بود.

آنها او را به استفاده از این پول برای تامین یک زندگی مجلل از جمله یک ساعت 21 میلیون دلاری متهم کردند.

به نقل از بی بی سی، پل مانافورت در کارزارهای انتخاباتی دیگر روسای جمهور آمریکا نیز فعالیت نموده از جمله در کارزار انتخاباتی جرالد فورد در میانه دهه 70 میلادی و رونالد ریگان در سال های 1978 تا 1980.

شهرت مانافورت در دنیای سیاست آمریکا به این بود که می تواند نمایندگی کسانی را برعهده بگیرد که بدنام هستند و کمتر کسی برایشان لابی می نماید از جمله برای فردیناند مارکوس رئیس جمهوری سابق فیلیپین فعالیت کرد که به شکنجه آدم ربایی و کشتن هزاران نفر از مخالفان خود متهم بود.

مانافورت در ماه مه 2016 ریاست کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ را برعهده گرفت. هدف او این بود که از ترامپ چهره ای منطقی تر ارائه کند. فردی که به جای بداهه گویی در گردهمایی های انتخاباتی از روی متن سخنرانی می کرد. او درعین حال سازماندهی گردهمایی حزب جمهوری خواه را برعهده گرفت، مراسمی که در آن نامزدی رسمی ترامپ برای حزب جمهوریخواه اعلام شد.

با این همه مانافورت به سرعت با اتهاماتی دردسرساز روبه رو شد. او متهم شد که به ازای مشاوره سیاسی برای رئیس جمهوری وقت اوکراین که از حمایت روسیه نیز برخوردار بوده میلیون ها دلار دستمزد گرفته بدون اینکه این مبادلات مالی را طبق مقررات آمریکا علنی کند. پس از حضور او لحن و زبان مانیفست حزب جمهوریخواه در قبال درگیری های اوکراین تغییر کرد و بخش های ضدروسیه آن حذف شد.

مانافورت در ماه اوت 2016 از کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ خارج شد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 588

به "ترامپ: پرونده مانافورت ربطی به من ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: پرونده مانافورت ربطی به من ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید