به شرکت در مجلس ختم جانباختگان جاده تبریز-اهر عادت نموده ایم

به گزارش مهسان بلاگ، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفته، بنده حتی در تریبون مجلس اعلام کردم که به شرکت در مجالس ختم جانباختگان در جاده تبریز-اهر عادت نموده ایم

به شرکت در مجلس ختم جانباختگان جاده تبریز-اهر عادت نموده ایم

بیت الله عبدالهی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این که عمده مشکل بزرگراه اهر-تبریز کم کاری برخی از مسئولان ذی ربط این پروژه در سال های گذشته بود، اظهار کرد: 22 کیلومتر از بزرگراه اهر- تبریز هم زمان با دهه فجر زیر بار ترافیک می رود؛ مقرر شده بود که سال جاری 31 کیلومتر این پروژه آسفالت ریزی شود ولی به دلیل شرایط آب و هوایی و مشکل قیر، این امر محقق نشد و با این وضعیت فکر نمی کنم تا آخر سال آسفالت ریزی 31 کیلومتر به اتمام برسد.

سال جاری این پروژه جزو فعال ترین پروژه های راه سازی کشور بوده، ولی سه ماهه ابتدای سال وضعیت شرایط آب و هوایی نامطلوب بود و بارندگی تا حدودی مانع پیشرفت این پروژه شد و اکنون نیز برودت هوا باعث کندی آن شده است؛ البته نمی توان تنها وضعیت آب و هوایی را دلیل بر کندی این پروژه دانست.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال 97 با شروع بارش ها، تنها چهار ماه روی این پروژه کار شده است، معتقدم این پروژه باید به صورت سه شیفت اجرا شود ولی این امر نیز محقق نمی شود. بزرگراه اهر- تبریز از 20 سال گذشته شروع شده بود ولی معتقدم با طولانی شدن پروسه عملیات، ارزش واقعی خود را از دست داده است. اکنون 34 کیلومتر این پروژه در دست بنیاد مسکن است که ضرورت دارد این دستگاه نسبت به اتمام این پروژه احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

عبداللهی با بیان این که این پروژه از لحاظ اعتبار هیچ گونه مسئله ای ندارد و از ابتدای سال 19 میلیارد تومان برای آن تخصیص یافته است، گفت: سازمان برنامه و بودجه اعلام نموده تا بدهی های پیمانکاران به طور کامل پرداخت شود.

وی با بیان این که راه و شهرسازی باید برای اتمام این پروژه همت مضاعف داشته باشد، بیان نمود: موانع جزیی این پروژه باید حل شود، متاسفانه راه و شهرسازی طی سالیان گذشته فعالیت مطلوبی نسبت به سال جاری برای اتمام این پروژه انجام نداده بود ولی سال جاری با پیگیری بودجه، اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید برای پیشبرد پروژه انجام شد ولی می توانست مطلوب تر از وضعیت فعلی نیز شود.

نماینده هریس و اهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که این راه پاسخگوی تردد بین اهر و تبریز هریس نیست و روزانه بیش از 35 هزار خودرو در این جاده تردد دارد، گفت: عمده علل تصادفات نیز به این دلیل رعایت نشدن ظرفیت این جاده است.

وی، نبود راه ارتباطی مطلوب را یکی از موانع توسعه مناطق محروم دانست و گفت: قسمت شمال شرقی استان به دلیل نبود راه های ارتباطی مناسب محروم باقی مانده است، زمانی که راه مناسبی نباشد هیچ گردشگر و سرمایه گذاری به منطقه جذب نمی شود، کشاورز نمی تواند محصولات خود را با دسترسی راحت در بازار به فروش برساند، حتی دلیل کمبود پزشک متخصص در بیمارستان های اهر و هریس به نبود راه های ارتباطی مناسب برمی شود.

وی ادامه داد: با وجود معادن غنی طلا و مس در این مناطق، به دلیل نبود راه های ارتباطی مناسب، معادن غنی این مناطق استخراج نشده و هیچ سرمایه گذاری در این حوزه سرمایه گذاری نمی کند، زمانی که این جاده امنیتی ندارد، سرمایه گذار چگونه به شهرهای هریس، اهر و مغان مراجعه کند!

عبداللهی با تاکید بر این که دولت برای اتمام این پروژه هر هزینه ای احتیاج باشد را در اختیار دستگاه های مربوطه قرار می دهد و از لحاظ بودجه هیچ مسئله ای وجود ندارد، اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه پی برده که این جاده جزو حادثه خیزترین جاده استان است و کم تر روزی می شود که این جاده کشته نداشته باشد، طبق آمار میزان کشته های این جاده زیاد است، بنده حتی در تریبون مجلس اعلام کردم؛ به شرکت در مجالس ختم جانباختگان در جاده تبریز-اهر عادت نموده و خسته شده ایم، در این جاده خسارات جانی زیادی به اکثر خانواده های اهری وارد می شود.

وی ادامه داد: امیدوارم عملیات اجرایی این پروژه به خوبی پیشرفت داشته و تا سال 98 به طور کامل به اتمام برسد در غیر این صورت مسئولان باید از مردم عذرخواهی نمایند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4126

به "به شرکت در مجلس ختم جانباختگان جاده تبریز-اهر عادت نموده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به شرکت در مجلس ختم جانباختگان جاده تبریز-اهر عادت نموده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید