بهترین کلیساهای سنت پترزبورگ روسیه

به گزارش مهسان بلاگ، بهترین کلیساهای سنت پترزبورگ

شهر سنت پترزبورگ یکی از مقاصد بسیار زیبا در دنیا می باشد. این شهر سراسر آثار تاریخی و فرهنگی را در خود جای داده است. از جمله این آثار بهترین کلیساهای سنت پترزبورگ می باشد. گفته می گردد زمانی که زمانی که این شهر توسط پتر بزرگ تاسیس شد، وی نسبت به پل ها و کلیساهای گنبدی علاقه ای نداشت. از سوی دیگر او کلیساها را با معماری مخروطی دوست داشت. هرچند نظرات زیبایی شناسی معماران پس از مرگ پتر تغییر کرد اما در مجموع می توان گفت که بسیاری از آثار تاریخی باقی مانده در سنت پترزبورگ متعلق به قرن 14 و 15 میلادی می باشد. ما نیز در این مطلب قصد داریم تا بهترین کلیساهای سنت پترزبورگ را به عنوان نمادی از معماری روسیه برایتان معرفی کنیم پس با خبرنگاران همراه شوید.

بهترین کلیساهای سنت پترزبورگ روسیه

کلیسای نجات دهنده خون سنت پترزبورگ | Church of the Savior on Blood

کلیسای نجات دهنده خون که از بهترین کلیساهای سنت پترزبورگ می باشد در پشت خیابان اصلی نوسکی پراسپکت (Nevsky Prospekt) نهاده شده که در اوایل قرن بیستم میلادی ساخته شده است. این کلیسا در محل مرگ امپراتور الکساندر دوم در سال 1881 ساخته شد. با وجود اینکه معماری شهری سنت پترزبورگ در سبک باروک و نئوکلاسیک می باشد اما این کلیسای جامع با ریشه هایی از معماری قرون وسطایی روسیه ساخته شده است.

فضای داخلی، دیوارها و سقف های کلیسا مجموعه ای وسیع از موزاییک های دقیقی بوده که در حدود 7500 متر مربع از فضا را پوشانده و صحنه و شخصیت های کتاب مقدس را به نمایش درآورده است. گفته می گردد که این کلیسا دارای بزرگترین مجموعه موزاییکی در سراسر دنیا می باشد.

کلیسای پتر و پاول سنت پترزبورگ | The Peter and Paul Cathedral

کلیسای پیتر و پاول یکی از بهترین کلیساهای سنت پترزبورگ بوده که از اهمیت بیشتری نسبت به کلیسای جامع معروف سنت ایزاک برخوردار است اما متاسفانه اغلب بازدیدکنندگان این کلیسا را نادیده می گیرند. این قلعه که در واقع به عنوان پایگاه نظامی نیز استفاده می شده محل تولد شهر سنت پترزبورگ را نشان می دهد. این یکی از کلیساهای جامع بوده که در سبک باروک توسط معمار ایتالیایی دومینیچو ترزینی (Dominico Trezzini) طراحی شده و جزییات خاصی از معماری کلیساهای غرب اروپا شامل شکل های مستطیلی، برج های بلند و گنبد را در بر می گیرد.

این کلیسا دارای یک سالن بزرگ با معماری کلاسیک ارندکس می باشد. نقاشی های روی دیوارها در رنگ های مختلف بوده و با قالب های طلایی پوشانده شده است. این یکی از بهترین کلیساهای سنت پترزبورگ بوده که با 12 پنجره گسترده علاوه بر ایجاد فضایی هماهنگ به روشنایی داخل آن نیز بسیار یاری نموده است. کلیسای پیتر و پاول از زمانی که به عنوان محل دفن خانواده امپراتوری نهاده شد به عنوان نمادی برای شهر سنت پترزبورگ شناخته شد.

کلیسای کازان سنت پترزبورگ | Kazan Cathedral

کلیسای جامع کازان یکی دیگر از بهترین کلیساهای سنت پترزبورگ بوده که وقف بانوی کازان به عنوان نمادی مقدس برای کشور روسیه شده است. این کلسا بر اساس کلیسای سنت پیتر بازیلیکای روم ساخته شده است. پس از ساخت آن، کلیسای ارتدک از طرح های کلیسای کاتولیک به دلیل تفاوت در عقاید ابراز نگرانی کرد اما با این حال ورونیخین (Voronikhin) طراح معماری این بنا در میان خانواده امپراتوری صندلی ویژه ای داشت. در داخل کلیسای کازان مجسمه های مختلف و نمادهایی توسط بهترین هنرمندان روسی آن دوره ساخته شده است.

درهای برنزی عظیم این کلیسا یک نسخه از درب های باپتیستری (Baptistery) در فلورانس ایتالیا می باشد. این کلیسا که به سبک امپریالیستی ساخته شده به طور کامل یادآور معماری امپراتوری روم می باشد. از سوی دیگر این کلیسا اولین نماد مذهبی ساخته شده به سکل اروپایی بود. معماری و دکوراسیون داخلی این کلیسا از جمله مجسمه ها و نقاشی های آن منحصر به فرد بوده و این مجموعه روسیه را به عنوان یک کشور متحد با هدف شناخت و ادراک زیبایی های کشور با اروپایی ها معرفی کرد.

کلیسای سنت ایزاک سنت پترزبورگ | Saint Isaacs Cathedral

کلیسای سنت ایزاک که یکی دیگر از بهترین کلیساهای سنت پترزبورگ می باشد نمونه ای برجسته از معماری نئوکلاسیک روسیه در اواسط قرن نوزدهم در این شهر است. علاوه بر این سنت ایزاک به عنوان بزرگترین کلیسای ارتدکس سنت پترزبورگ و دنیا نیز شناخته شده و چهارمین کلیسای بزرگ در دنیا می باشد. تزار الکساندر اول دستور داد تا این کلیسا تحت رهبری معماری فرانسوی به نام آگوستوس دمونتفراند (Auguste de Montferrand) ساخته گردد. پایه های این کلیسا با نصب 25 هزار شمع در زمین های باتلاقی سنت پترزبورگ پایدار شد.

دیوارهای بیرونی این کلیسا با سنگ های صورتی و خاکستری و 112 ستون گرانیت قرمز سنگ نصب شد. گنبد این کلیسای بی نظیر روسیه از طلای خالص ساخته شده و 12 مجسمه فرشته آن را تزیین نموده اند. هزینه ساخت این کلیسای جامع مبلغ باورنکردنی یک میلیون روبل طلایی بود. زمانی که اتحاد جماهیر شوروی روسیه را در دست گرفت این کلیسای جامع را به عنوان موزه مذهبی قرار داد. پس از سقوط کمونیسم نیز این مکان همچنان به صورت یک موزه باقی ماند اما عبادت نیز در آن صورت گرفت.

کلیسای اسمولنی سنت پترزبورگ | Smolny Cathedral

کلیسای اسمولنی یکی از زیباترین و بهترین کلیساهای سنت پترزبورگ می باشد. زیبایی بی نظیر این شاهکار معماری روسیه به خصوص در زمان طلوع و غروب خورشید زمانی که نور به ساختار آبی رنگ آن می تابد دو چندان می گردد. این کلیسای جامع در سال 1748 میلادی توسط معماری ایتالیایی به نام بارتولومئو راسترلی (Bartolomeo Rastrelli) طراحی شده است. راسترلی همچنین کاخ زمستانی و تزارسکوسلو را نیز طراحی نموده است. هدف از ساخت این کلیسای جامع تحت تاثیر قرار دادن ملکه الیزابت بزرگ بود که متاسفانه قبل از اینکه کار ساخت آن به خاتمه برسد فوت کرد و کار ساخت و ساز نیمه کاره باقی ماند.

پیش از اینکه کلیسای اسمولنی به طور کامل رها گردد معمار دیگری در سال 1835 این بنا را احیا نموده و آن را به خاتمه رساند. ورودی محراب کلیسا با نرده های بلورین تزیین شده و دیوارها و ستون های آن با سنگ مرمر سفید تزیین شده است. در کلیسای اسمولنی در حدود یک کیلوگرم نقره به کار رفته است. انقلاب باعث شد تا این کلیسای بی نظیر روسیه نیز سرنوشتی مشابه با سایر آثار پیدا نموده و فضاهای داخلی آن به شدت آسیب ببیند.

منبع: www.heculturetrip.com

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 9709

به "بهترین کلیساهای سنت پترزبورگ روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین کلیساهای سنت پترزبورگ روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید