اولین مجوز مجموعه داری اشیای فرهنگی تاریخی در اردبیل صادر شد

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از صدور اولین مجوز مجموعه داری اشیای فرهنگی تاریخی در این استان اطلاع داد.

اولین مجوز مجموعه داری اشیای فرهنگی تاریخی در اردبیل صادر شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز شنبه 10 شهریور 97 توضیح داد: این مجوز از سوی اداره کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی سازمان میراث فرهنگی کشور به سید محمد ابراهیمی از شهرستان گرمی صادر شده است.

به گفته فلاحی مجوز این شهروند با عنوان چراغ برای مجموعه ای چراغ های قدیمی بعد از دوره قاجار به مدت یک سال و صرفا در محدوده اشیای فرهنگی تاریخی صادر شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل افزود: این مجوز پیرو مصوبه هیئت وزیران تحت عنوان آیین نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال منقول فرهنگی تاریخی مجاز صادر شده است.

او توضیح داد: مجوز مجموعه داری با هدف حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی و ممانعت از قاچاق آن ها صادر می گردد و فرد مجموعه دار حداقل باید 100 عدد شیء تاریخی و فرهنگی در اختیار داشته باشد.

او تاکید نمود: بعد از دریافت مجوز مجموعه داری در صورتی که فرد امکانات لازم برای نمایش آثار را داشته باشد، می تواند نسبت به نمایش آن اقدام کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل ادامه داد: نمایش آثار پیرو دریافت مجوز مجموعه داری الزامی ندارد اما در ادامه فرد می تواند نسبت به دریافت مجوز راه اندازی موزه خصوصی اقدام کند.

فلاحی با تاکید به اینکه در خود استان اردبیل مجموعه های متعددی توسط افراد و اشخاص نگه داری می گردد، خواهان مشارکت در دریافت مجوز به منظور ساماندهی و صیانت از اشیاء شد.

او افزود: علاقه مندان می توانند با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی استان و ارائه مدارک نسبت به دریافت مجوز اقدام نمایند؛ بعد از تکمیل فرم های مربوطه، مدارک به سازمان میراث فرهنگی ارسال و بعد از تائید صلاحیت برای فرد مجوز صادر می گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15169

به "اولین مجوز مجموعه داری اشیای فرهنگی تاریخی در اردبیل صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین مجوز مجموعه داری اشیای فرهنگی تاریخی در اردبیل صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید