المعلم: تشکیل کمیته قانون اساسی دستاورد مهمی برای ملت سوریه است

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر خارجه سوریه گفت که تشکیل کمیته قانون اساسی دستاورد مهمی برای ملت سوریه است.

المعلم: تشکیل کمیته قانون اساسی دستاورد مهمی برای ملت سوریه است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در گفت وگو با روسیاالیوم در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید نمود که دولت سوریه مخالف هرگونه دخالت خارجی در کار کمیته قانون اساسی یا تحمیل هرگونه برنامه زمانی در این باره است.

وی اضافه کرد: سوریه نمی خواهد قانون اساسی آماده ای را آنالیز کند، بلکه این قانون باید به صورت بند بند تدوین گردد زیرا قانون اساسی آینده سوریه برای نسل های آینده را معین می نماید.

المعلم گفت: قبل از تدوین قانون اساسی جدید باید قانون اساسی کنونی را که مورد تایید مردم واقع شده است آنالیز کنیم و اگر با طرف مقابل به تفاهم نرسیدیم آنالیز یک قانون اساسی دیگر بلامانع است.

وزیر خارجه سوریه با تاکید بر اینکه تشکیل کمیته قانون اساسی دستاورد مهمی برای ملت سوریه است بر ضرورت پرهیز از شتابزدگی در تدوین قانون اساسی تاکید نمود و گفت: ما به دنبال قانون اساسی واضح و مدرنی هستیم و نمی خواهیم در تدوین آن عجله کنیم.

وی درباره اوضاع ادلب گفت: نظام ترکیه به تعهدات خود در آستانه و سوچی عمل ننموده است به گونه ای که آنکارا آموزش و تسلیح تروریست ها را ادامه می دهد و این امر منجر شده است که گروه تروریستی النصره 90 درصد از استان ادلب را که بزرگترین مرکز تجمع تروریست های خارجی در جهان به شمار می رود به اشغال خود در آورد.

المعلم بر تصمیم سوریه برای آزادسازی ادلب و تمام مناطق کشور از لوث تروریسم و خاتمه دادن به حضور غیرقانونی بیگانگان تاکید نمود.

وی ادعاهای مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا مبنی بر استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در جنگ علیه تروریسم را محکوم و تاکید نمود: آمریکا از مسائل داخلی زیادی به دلیل درگیری بین جمهوری خواه ها و دموکرات ها رنج می برد و هرگاه که موعد انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات کنگره نزدیک می گردد این مسائل عمیق تر می گردد، بنابراین چنین اظهاراتی کوشش برای صادر کردن مسائل داخلی است.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به دروغ ها و ادعاهای پامپئو درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی گفت که این رفتارها کوشش برای گمراه کردن افکار عمومی در آمریکا و مردم جهان و کاستن از موفقیت های سوریه در دو عرصه میدانی و سیاسی است.

المعلم روابط کشورش با روسیه را ریشه دار و استراتژیک توصیف کرد و گفت که روسیه درخواست جمهوری عربی سوریه برای مشارکت در جنگ علیه تروریسم در کنار ارتش سوریه را از سپتامپر 2015 میلادی پذیرفت و از آن موقع تاکنون خسارت های زیادی به گروه های تروریستی وارد و مناطق زیادی از لوث تروریسیم آزاد شده است و افزون بر این مسکو همه کوشش های آمریکا و غرب در شورای امنیت برای ضربه زدن به سوریه را خنثی نموده است.

المعلم ابراز امیدواری کرد که روابط مالی بین سوریه و روسیه به سطح روابط سیاسی و نظامی دو کشور برسد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تغییر مواضع غرب در قبال از سرگیری روابط با سوریه گفت: بسیاری از کشورهای اروپایی تمایل به از سرگیری روابط با سوریه دارند و به وسیله اعزام هیئت های پارلمانی با ما در ارتباط هستند، اما این کشورها از آمریکا می ترسند، بنابراین ما چندان به بهبود روابط اروپا با کشورمان چشم ندوخته ایم.

وزیر خارجه سوریه درباره کوشش واشنگتن برای ایجاد بحران ها و شعله ور کردن درگیری ها در منطقه خلیج فارس بر اساس بهانه های واهی گفت: ما کوشش می کنیم که راهکار بحران در روابط ایران و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به وسیله گفت وگو باشد.

المعلم گفت: ما معتقدیم که امنیت خلیج فارس باید متعلق به مردم و دولت های این منطقه باشد اما می دانیم که چنین چیزی با توجه به اینکه آمریکا و ناوگان انگلیس و دیگر کشورها به بهانه حمایت از حمل و نقل دریایی در خلیج فارس حضور دارند غیر ممکن است.

وزیر خارجه سوریه گفت که برنده هرگونه جنگ در منطقه آمریکا است که از بمباران شرکت آرامکو در عربستان برای فروش موشک های پاتریوت به عربستان و امارات سوء استفاده نموده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18955

به "المعلم: تشکیل کمیته قانون اساسی دستاورد مهمی برای ملت سوریه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المعلم: تشکیل کمیته قانون اساسی دستاورد مهمی برای ملت سوریه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید