افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت موسی آباد

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/همدان با پیگیری مسئولان سرانجام مطالبه مردمی روستای موسی آباد شهرستان اسدآباد با راه اندازی و افتتاح مرکز جامع سلامت این روستا محقق شد.

افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت موسی آباد

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان اسدآباد در حاشیه افتتاح درمانگاه و مرکز جامع سلامت این روستا، اظهار کرد: شهرستان اسدآباد در حال حاضر دارای 14 مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی بوده که از این تعداد مراکز سه مرکز، مراکز شهری و روستایی، دو مرکز شهری و 9 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی این شهرستان را شامل می شوند.

دکتر بهنام رضا مخصوصی با بیان اینکه این مراکز به صورت صددرصد جمعیت شهرستان را تحت پوشش قرار داده اند، افزود: در حال حاضر با فعالیت این تعداد مرکز خدمات جامع سلامت دیگر نیازی به مراکز جدید در این رابطه نبوده و مرکز خدمات جامع سلامت این روستا نیز به عنوان یکی از مطالبات مهم مردمی این روستا بود که با پیگیری لازم در وزارتخانه و اخذ موافقت این امر نسبت به آن اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تا زمان احداث ساختمان اصلی مرکز خدمات جامع سلامت موسی آباد در گام اول فعلاً خانه بهداشت این روستا را برای این امر درنظر گرفته ایم و پزشک مرکز نیز جذب و به کارگیری شده است، شرح داد: پزشک مورد نظر در هفته سه روز در این درمانگاه فعالیت خواهد داشت و خدمات لازم دارویی و ویزیت به روستائیان این روستا و روستاهای قمر موسی آباد شامل قاسم آباد، علی آباد، پیرشمس الدین و دولت آباد ارائه می شود که این امر پایه احداث ساختمان مرکز خدمات جامع سلامت روستا خواهد بود.

مخصوصی افزود: در حال حاضر با ارتقای خانه بهداشت موسی آباد به مرکز جامع سلامت، این مرکز جمعیت 1440 نفری روستا و با احتساب جمعیت روستاهای اطراف موسی آباد بیش از 2800 نفر را تحت پوشش خدمات بهداشتی درمانی خود قرار خواهد داد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه استقلال دانشکده علوم پزشکی اسدآباد موجب اتفاقات و برکات خوبی در حوزه بهداشتی این شهرستان در دو سال اخیر بوده است، یادآور شد: در بحث MRI شهرستان در حال حاضر مناقصه ساخت و آماده سازی محل MRI بیمارستان حضرت قائم(عج) برگزار و برنده این مناقصه مشخص شده است که براساس این مناقصه، ساخت و آماده سازی محل استقرار دستگاه MRI آغاز و پس از عملیات آماده سازی، دستگاه در بیمارستان حضرت قائم(عج) مستقر خواهد شد.

اکبر رنجبر زاده شرح داد: راه اندازی دستگاه MRI شهرستان، اسدآباد را به سمت قطب درمانی پیش خواهد برد و در این راستا پذیرای شهرستان های همجوار خواهد بود.

معاون فرمانداری اسدآباد هم از ارتقاء سطح خانه بهداشت روستای موسی آباد این شهرستان به درمانگاه خبر داد و گفت: این امر یکی از مطالبات مهم روستای موسی آباد و روستاهای اطراف به شمار می آمد که با پیگیری لازم مسئولان شهرستان امروز به پایان رسیده و بیش از 1288 خانوار از خدمات این درمانگاه در روستای موسی آباد و روستاهای همجوار این روستا بهره مند شدند.

حمزه عبدکوند با بیان اینکه روستای موسی آباد قبل از انقلاب قلب تپنده در شکل گیری انقلاب در این شهرستان بوده است، شرح داد: در زمان جنگ تحمیلی به ازای هر خانواده در این روستا در آن دوران یک نفر در جبهه های جنگ تحمیلی بوده و 35 شهید والا مقام را تقدیم این انقلاب کرده اند که قطع به یقین مردم این روستا و همه مردم دیار سیدجمال الدین اسدآبادی شایسته ارائه خدمات هر چه بهتر و بیشتری هستند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 28775

به "افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت موسی آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت موسی آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید