استفاده از نانوآمولوسیون ضدسرطان برای تسریع تولید سلول های سفید خون

به گزارش مهسان بلاگ، یکی از شرکت های فعال در حوزه نانودارو، در حال ثبت پتنت مربوط به فناوری موسوم به NanoStilbene™ است که در آن از ماده فعالی به نام پتروستیلبن استفاده شده است که می تواند به بهبود سلول های خون بعد از شیمی درمانی کمک کند.

استفاده از نانوآمولوسیون ضدسرطان برای تسریع تولید سلول های سفید خون

به گزارش ایرنا به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، یکی از شرکت های فعال در حوزه نانودارو، به دنبال ثبت پتنت مربوط به فناوری است که در آن از نانوآمولوسیون برای از بین بردن سلول های سرطانی و کمک به احیاء سلول های سفید خون استفاده می شود، این دارو از مغز قرمز استخوان محافظت کرده و سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند.

نوتروپنیا یک ناهنجاری کاهش تعداد سلول های سفید خون است که اگر شدت پیدا کند خطر جانی خواهد داشت، این بیماری یکی از اثرات جانبی درمان سرطان با شیمی درمانی یا رادیودرمانی است.

در حیواناتی که با عامل 5 فلوروراسیل درمان شده اند، استفاده از این نانودارو موجب شده تا احیاء سلول های سفید خون خیلی سریع انجام شود، این نتایج در موارد دیگر شیمی درمانی نیز به دست آمده است.

جیمز ولتمایر از محققان ارشد این شرکت گفت: ما پیش از این گزارش کرده بودیم که نانوداروی NanoStilbene می تواند برای از بین بردن سلول های سرطانی به کار رود، این داده های جدید از امکان بهبود کسانی که در معرض شیمی درمانی قرار گرفته اند پشتیبانی می کند. این نانودارو برای محافظت از این بیماران بعد از شیمی درمانی مناسب است، بیمارانی که شیمی درمانی روی آن ها اجرا شده و دچار کاهش سلول سفید خون شده اند، این کار موجب افزایش احتمال بیماری های عفونی می شود.

این نانودارو نه تنها می تواند احیاء سلول های سفید خون را تسریع کند بلکه به دلیل داشتن خواص ضدسرطان به از بین بردن سلول های سرطانی نیز کمک می کند، در واقع این دارو فعالیت های مختلفی در بدن دارد. به ندرت می توان دارویی یافت که هم موجب کاهش رشد سلول های سرطانی شود و هم به صورت هم زمان سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و مغز قرمز استخوان را از گزند مواد سمی شیمی درمانی مصون دارد.

NanoStilbene یک نانوآمولوسیون حاوی نانوذرات پتروستیلبن با ابعاد 75 تا 100 نانومتر است، این نانوذرات برای درمان سرطان و برخی اختلالات التهابی قابل استفاده است، این دارو می تواند نسل جدیدی از ترکیبات غیرسمی برای درمان سرطان باشد که سیستم ایمنی بدن را نیز تحریک می کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 19432

به "استفاده از نانوآمولوسیون ضدسرطان برای تسریع تولید سلول های سفید خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از نانوآمولوسیون ضدسرطان برای تسریع تولید سلول های سفید خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید