ارسال 1600 طرح فناورانه داخلی و خارجی به نمایشگاه فناوری های پیشرفته تبریز

به گزارش مهسان بلاگ، مدیر منطقه ویژه علم و فناوری رَبع رشیدی تبریز از ارسال یک هزار و 626 طرح به این نمایشگاه اطلاع داد و گفت: 539 طرح از خارج از استان و 16 طرح از کشورهای فرانسه، ترکیه، چین، مالزی و اتریش ارسال شده است.

ارسال 1600 طرح فناورانه داخلی و خارجی به نمایشگاه فناوری های پیشرفته تبریز

به گزارش خبرنگاران از تبریز، علی جهانگیری عصر امروز در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه بین المللی فناوری های نو و پیشرفته رَبع رشیدی تبریز، با اشاره به ویژگی های منطقه ویژه مالی تبریز گفت: ایجاد منطقه ویژه مالی در تبریز موجب توسعه جامعه دانایی محور و اقتصاد دانش بنیان است.

وی اضافه کرد: این منطقه از نظر محدوده جغرافیایی، تبریز و منطقه شمالغرب را در بر می گیرد که در آن اهداف مصوبه هیئت وزیران در راستای ایجاد هم افزایی بین تمامی عناصر علم، اقتصاد و فناوری را دنبال می نماید.

جهانگیری در ادامه با بیان اینکه برنامه های منطقه ویژه مالی در سه حوزه پیگیری می گردد، ادامه داد: هم افزایی در بین عناصر موجود استان، ایجاد ستاد توسعه فناوری دانشگاه ها، ایجاد صندوق پژوهش و بسترسازی و بهبود فضای کسب وکار از جمله اهداف تشکیل این منطقه ویژه فناوری است.

دبیر اجرایی این نمایشگاه در ادامه با بیان اینکه 220 هزار دانشجو در استان در حال تحصیل هستند، گفت: هدف منطقه ویژه مالی، هدفمند و نظامند کردن همه دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان کردن تحقیقات دانشجویان و اساتید است.

وی بر لزوم ایجاد نهادهای زیرساختی جدید در استان تأکید کرد و اضافه کرد: با همت استاندار سه مرکز نوآوری در دانشگاه های تبریز، سهند و علوم پزشکی ایجاد شده است.

جهانگیری در ادامه برگزاری این نمایشگاه را یک فن بازار مشترک مطرح کرد و اضافه کرد: به منظور خروج از بروکراسی موجود در ادارات و تسهیل در فرایند کاری شرکت های دانش بنیان، پنجره واحد دانش بنیان ایجادشده که امیدواریم مسائل موجود در این شرکت ها برطرف گردد.

وی همچنین در ادامه از ارسال یک هزار و 626 طرح به این نمایشگاه اطلاع داد و اضافه کرد: 539 طرح از خارج از استان و 16 طرح از کشورهای فرانسه، ترکیه، چین، مالزی و اتریش ارسال شده است.

وی در مورد برگزار این نمایشگاه گفت: فروش محصولات دانش بنیان و محصولاتی که قابلیت تجاری سازی دارند در این نمایشگاه عرضه می شوند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 26339

به "ارسال 1600 طرح فناورانه داخلی و خارجی به نمایشگاه فناوری های پیشرفته تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال 1600 طرح فناورانه داخلی و خارجی به نمایشگاه فناوری های پیشرفته تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید