ابراز نگرانی سازمان همکاری اسلامی از لایحه شهروندی هند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از العالم، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای از تاثیر لایحه جنجالی شهروندی هند بر شرایط اقلیت مسلمانان هند ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی سازمان همکاری اسلامی از لایحه شهروندی هند

در این بیانیه آمده است: این سازمان نگرانی خود را از تحولات اخیر مربوط به موضوع حقوق شهروندی و پرونده مسجد بابری درهند بیان می کند.

این سازمان در بیانیه مکتوب خود خواستار اطمینان یافتن از امنیت اقلیت مسلمان و محافظت از اماکن مقدس اسلامی در هند شده است.

دیوان عالی هند در ماه نوامبر سال جاری میلادی با صدور حکمی مسجد بابری را برای ساخت یک معبد به هندوها واگذار کرد. طبق این گزارش ساخت این مسجد به قرن 16 میلادی بازمی شود.

سازمان همکاری اسلامی در این بیانیه با اشاره به اینکه از نزدیک تحولات اخیر را در هند دنبال می کند، افزود: این سازمان بار دیگر بر اهمیت اساسی در حفظ اصول و تعهدات مندرج در منشور سازمان ملل و میثاق های بین المللی مبنی بر تضمین حقوق اقلیت ها بدون اعمال هر گونه تبعیض تاکید می کند.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه خود هشدار داد: هر اقدامی بر خلاف این اصول و تعهدات ممکن است منجر به تنش های بیشتر شود، همچنین ممکن است پیامدهای جدی بر صلح و امنیت در سراسر منطقه داشته باشد.

قانون اصلاح شهروندی هند که هفته گذشته تصویب شد، تابعیت این کشور را به هندوها، سیک ها، جینزها و مسیحیان پاکستان، افغانستان و بنگلادش اعطا می کند، اما در این قانون از اعطای شهروندی به مسلمانان خودداری شده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 31016

به "ابراز نگرانی سازمان همکاری اسلامی از لایحه شهروندی هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی سازمان همکاری اسلامی از لایحه شهروندی هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید