آشنایی با صندوق های سرمایه گذاری

به گزارش مهسان بلاگ، صندوق های سرمایه گذاری نهادهای اقتصادی هستند که مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس اخذ کرده و عمدتاً توسط شرکت های کارگزاری تأسیس می شوند.

آشنایی با صندوق های سرمایه گذاری

این صندوق ها تحت مدیریت افراد متخصص در بازار سرمایه فعالیت نموده، وجوه حاصل از فروش واحدهای سرمایه گذاری به عموم مردم را در سبد متنوعی از اوراق بهادار سرمایه گذاری می نمایند و از این طریق امکان کسب بازدهی مناسب و کاهش ریسک سرمایه گذاری در بازار خریدوفروش سهام را فراهم می نمایند.

انواع صندوق های سرمایه گذاری از نظر ترکیب دارایی ها:

  • صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت: 75درصد از دارایی های این نوع صندوق ها در اوراق مشارکت، سپرده های بانکی، گواهی های سپرده بانکی و سایر اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه گذاری می گردد.
  • صندوق های سرمایه گذاری در سهام: این نوع از صندوق ها حداقل 70درصد از دارایی های خود را در بازار سهام سرمایه گذاری می نمایند.
  • صندوق های سرمایه گذاری مختلط: حداکثر 60درصد از دارایی این نوع از صندوق ها صرف سرمایه گذاری در بازار سهام می گردد و 40 درصد باقی مانده نیز در اوراق با درآمد ثابت مثل اوراق مشارکت و سپرده های بانکی سرمایه گذاری می گردد.

روش معامله صندوق های سرمایه گذاری:

  • مراجعه حضوری به واحد پذیرش صندوق جهت خرید
  • به وسیله سامانه معاملات برخط (آنلاین) در بازار بورس اوراق بهادار یا فرابورس ایران (ETF)

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5165

به "آشنایی با صندوق های سرمایه گذاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با صندوق های سرمایه گذاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید